Informasjonsarkitektur — Sitemap

Nathalie Gabriele Lunner Nagele
NKH Grafisk Design
Published in
2 min readDec 2, 2014

Lagde sitemap med post-itlapper. Noen ting er fortsatt litt usikkert, med tanke på hvor mange undermenyer jeg ønsker, eller om noe kunne fungert på en one-page.

Her er flere detaljer om menyen:

Jeg har i ettertid laget en bedre sitemap, og gjort litt endringer. Har blant annet valgt å ta bort et menypunkt, som er “adopter et dyr”, og lagt til bloggen i menyen i tillegg til at den finnes under “Om oss”. Dette gjorde jeg i tilfelle det er slik at noen besøkende kanskje ikke velger å gå inn å lese om Horgen gård, men heller velger å gå rett inn på bloggen. På den måten er det lettere for de besøkende å kunne trykke seg direkte inn på bloggen, enn å måtte finne bloggen via “Om oss”.

Jeg hadde også glemt å legge til “hjem” på menyen, og dette endret jeg på nå. Dette for at de besøkende kommer tilbake til forsiden igjen.

--

--