Linux Seven Engelli Birisiyim

ayhangazi
2 min readJun 6, 2024

--

Kendimi pek anlatmayı sevmiyorum ama Linux’un hayatıma etkisini yazmak, düşüncelerimi anlatmak hoşuma gidiyor. Bu yazıda kendimi sizlere anlatmaya çalışacağım.

Ben Kimim?

Linux kullanmayı seven, eski oyunları oynayan Ateşin Gücü sitemde hikâyelerimi ve onlarla alakalı içeriklerimi yazan, 30 yaşında ortopedi engellisi bir erkek familyasına ait insanım. Kullandığım donanımlarım her şey klasik insanlardan farksız. Fakat kullandığım yazılımlar ise, Linux sevenlerin seveceği şekildedir.

Linux’u yaklaşık 2 senedir kullanıyorum, bazı zorunlu araları saymazsam. Artık, zorunda kalmadıkça ve salakça insanlara PC’mi emanet etmediğim sürece Windows ve Mac OS X yok hayatımda.

Yaşadığım Zorluklar

Oyun oynarken, aşırı zorlanıyorum ama Wine meselesinden dolayı değil. Oyun yapanların WASD dayatması ve klavye değiştirme tuşlarını ayarlama özelliğini yazmakta bi’haber oyun geliştiricilerinden dolayı bana oyun oynamak zevk değil, işkence oluyor artık. Bu yüzden firmalara ayrı ayar oluyorum.

Bir diğer yaşadığım zorluk, engelliler için bazı alanların yeterli seviyede olmamasıdır. Mesela, bir markete gireceğim ama merdiven var. O alan bende elendi. Sağ olsunlar, insanlar yardım ediyor ama yine de kendi başıma hareket etmek daha çok hoşuma gidiyor. Özgürlüğün tadı bir başka yahu.

Bunlar dışında başka yaşadığım büyük engeller yok.

Linux’un Hayatıma Etkisi

Bana ilk olarak sakinlik kattı ve korsan kullanmama konusunda bana engel oldu Linux. Bunun sayesinde eskisinden daha sakin bir hayatım var. Ayrıca, bu Linux bana bilgisayarıma daha çok hükmetme şansı verdi. İstediğim gibi oyuncak ediyorum ama bazı riskleri var tabii. Doğru yazılımları kurmak gibi.

Bunun dışında Linux bana, kendimi tanıma fırsatı verdi. Böylece, kendimi eskiden doğru tanıdığımı sanıyordum. Aslında ben oyun oynamayı, hikâyeler yazmayı ve Linux’u kurcaladığımı seviyormuşum. Eskiden oyun yapmayı sevdiğimi düşünürdüm ama o iş öyle değilmiş.

--

--