Samtale med Jules Verne

Kenny Jan Fisker
1 min readSep 13, 2015

--

Jules Verne

Sandra: Helloo.

Jules: Hello.

Sandra: Hvad ved du?

Jules: Hvad ved jeg om hvad?

Sandra: Noget om bøger.

Jules: Jeg læser mange bøger, jeg skriver nogle bøger. Hvad vil du gerne vide?

Sandra: Hvad handler de om?

Jules: De bøger jeg skriver handler om fremtiden. Om at kigge ud over menneskernes grænser.

Sandra: Hvad mener du?

Jules: Jeg skrev om rumrejsen, og som jeg ved nu, så har vi allerede været ude i rummet. Men det havde vi ikke i min levetid. Så det var om at forestille sig hvordan denne her grænse så ud.

Sandra: Qanoq ilillutit tamakku nalunngilerpigit?

Jules: Det var ikke noget jeg decideret vidste noget om. Det var mere spekulation baseret på fakta. Og en smule eventyr og fantasi.

Sandra: Kan du svare på alt om bøger?

Jules: Nej.

Sandra: Hvordan ser du ud?

Jules: Jeg ser ud som et menneske. I hver fald da jeg stadig var levende. Nu er jeg nok et par stykke knogler.

Sandra: Hvordan svarer du mig så?

Jules: Godt spørgsmål.

Sandra: Svar.

Jules: Du har ikke lyst til at vide det.

--

--