Ne zna kada je počela pjevati, ali to radi savršeno

Intervju s Tesom Lipovski, glazbenicom u usponu

Mirela Belaj
Notan
4 min readApr 19, 2018

--

Još jedan u nizu intervjua studenata s našega Odjela koji, evo, uskoro prelazi na Akademiju za umjetnost i kulturu ovoga je tjedna obilježen mladom glazbenom nadom. Za sebe može reći da je opuštena, komunikativna i jednostavna osoba, a glazba joj predstavlja nešto bez čega se ne bi znala izraziti. Riječ je o Tesi Lipovski, izvanrednoj 23-godišnjoj studentici prve godine Medijske kulture koja se bavi pjevanjem i sviranjem.

1. Kako si i s koliko godina otkrila svoju ljubav prema glazbi?

Iskreno, ne sjećam se. Dolazim iz „glazbene” obitelji te, od kad znam za sebe, ja pjevam. Još od malih nogu voljela sam pjevati te bismo sestra i ja uvijek stale na stolicu i pravile se da smo na pozornici.

2. Je li tvoje češko podrijetlo povezano s tvojim glazbenim talentom?

Ne mislim da podrijetlo utječe na nečiji talent. Oba moja roditelja sviraju neki instrument te znaju pjevati tako da mislim da je to razlog zbog kojeg mene zanima glazba.

3. Kako si razvijala svoj pjevački talent? Je li on došao „iz čista mira“ ili je tu ipak potrebno mnogo rada i truda?

FOTO: Tesa Lipovski/privatna arhiva

Kao što sam već navela, od malena sam voljela pjevati i neprekidno sam pjevala. Nikada nisam išla ni na kakve poduke pjevanja, ali sam putem Youtube-a i Interneta otkrivala tehnike boljeg i kvalitetnijeg pjevanja. Zapravo, smatram da je najvažnije imati dobar sluh i smisao za glazbu, ali važno je i neprekidno vježbati. Bez rada i truda nema napretka.

4. Što slušaš te kojeg su žanra pjesme koje pjevaš?

Slušam, kako se kaže, „sve živo“ — od klasike do rocka, ali najčešće pop glazbu koju također najviše volim i pjevati. Ne ograničavam se na samo jedan žanr.

5. Tko su ti glazbeni uzori?

FOTO: Tessa&Alen Acoustic Duo

Divim se mnogim pjevačima, ali za mene jedne od najljepših glasova imaju Ariana Grande i Adele. Njihove pjevačke sposobnosti nerijetko me oduševe — od boje glasa do nevjerojatnih visina koje mogu otpjevati. Također, ne smijem izostaviti ni Adama Lamberta koji, iako je muškarac, može otpjevati visine na kojima bi mu mnoge pjevačice pozavidjele. Tako da, eto, to su moja tri uzora.

6. Misliš li da možeš uspjeti s pjevanjem u Hrvatskoj? Je li teško biti glazbenik u našoj zemlji?

Nažalost, ne mislim da u Hrvatskoj „ima kruha“ od glazbe. Smatram da i glazbenici koji su se proslavili u Hrvatskoj ne žive samo od glazbe te se snalaze na mnoge načine.

7. Poznato je i da imaš svoj kanal na YouTubeu. Radiš li isključivo pjevačke covere ili u nekima i sviraš?

Za sada radim samo pjevačke covere, ali u slobodno vrijeme sviram gitaru i klavir. Često sebi za dušu ili u društvu sviram i pjevam tako da planiram svirati i u budućim coverima.

8. Imaš li neki cover na Youtubeu koji te proslavio i o kojemu je riječ?

Hahaha, ovo je predobro pitanje (smijeh). Još uvijek nemam zavidan broj pregleda na svojim coverima tako da ne mogu baš reći da me moja glazba proslavila. No, to nije razlog za odustajanje. Prošlo je tek godinu dana otkako sam započela snimati i smatram da sam mnogo toga naučila o snimanju i miksanju pjesama sa svojim najboljim prijateljem. Volim to raditi te za mene nema boljeg osjećaja od onog kada uspješno snimimo i smiksamo novu pjesmu.

9. Zašto si upisala Medijsku kulturu, a ne glazbu? Misliš li da će ti pomoći, na neki način, u promoviranju tvoga rada?

FOTO: Tesa Lipovski/Instagram

Medijsku kulturu upisala sam jer mislim da mi taj faks pruža raznoliko znanje. Htjela sam upisati glazbu, ali kao što sam rekla, teško je živjeti od toga. Plan mi je da nakon završenog diplomskog upišem u inozemstvu nešto vezano za glazbu. Naravno da smatram da će mi znanja koja steknem s ovog fakulteta pomoći u promoviranju moje glazbe, ali i u životu.

10. Gdje sve nastupaš trenutno, odnosno gdje ćemo te imati prilike čuti u budućnosti?

Najčešće nastupam u svom rodnom gradu Daruvaru, ali planiram ovo ljeto nastupati na moru sa svojim najboljim prijateljem i sestrom. Također, vjerujem da ćemo imati i neke gaže u Osijeku.

Prelaskom na Akademiju za umjetnost i kulturu zasigurno ćemo se susresti s još više glazbenih, ali i ostalih talenata koje ćemo imati prilike intervjuirati. Tesi želimo mnogo sreće u daljnjem radu i napredovanju.

--

--

Mirela Belaj
Notan

An eternal writer. In love with culture, music, journalism, art and life.