Usporedba osječkog adventa u Tvrđi i adventa u centru grada

Nekoliko dana prije Božića obišle smo osječki advent koji se, za razliku od prošle godine, održao u centru grada.

Magazine Notan
Notan
Published in
4 min readJan 21, 2018

--

U veseloj zimskoj atmosferi, šetajući se adventom te slušajuć božićne pjesme u pozadini zamolile smo prolaznike da nam ukratko usporede Advent u Tvrđi s ovime u centru i kažu nam koji im se više svidio uz razloge zašto. Iako su ljudi bili podvojenih mišljenja, većina se ipak složila da se advent ipak i ove sezone trebao održati u Tvrđi. Donosimo neke od izjava.

,,Meni je iskreno bolji advent bio u Tvrđi. Tvrđa je kao stvorena za to, posebice zbog lijepog trga. Ovdje je cirkus zbog tramvajskih linija, škola, djece… A tamo u Tvrđi dođeš, obaviš to, podružiš se i odeš. Ovo mi ni na što ne sliči i nije organizirano’’, Martina (20)

,,U Tvrđi je bolji, mada je i ovdje predivno. Ovdje je pristupačnije za više ljudi i lijepo je, samo je u Tvrđi ambijent bio bolji’’, Ljerka (60)

„Lijepo je i zadovoljna sam, ali mi je mrvicu bilo intimnije u Tvrđi. Svejedno mi je gdje će biti, važno je da se nešto događa, ali mrvicu ipak dajem prednost adventu u Tvrđi.“, posjetiteljica adventa (39)

„Ovdje mi je bolje. Više ljudima na okupu i cjelokupno je ljepše. Ovdje bih ga smjestila i iduće godine.“, posjetiteljica adventa (60)

„Ovdje je volje jer ima više sadržaja. Iako, u Tvrđi je bilo više domaćinski, a ovdje je modernije.“, posjetitelj adventa (20)

„Tu je prenatrpano i bolji je advent u Tvrđi. Bolji je ugođaj“, posjetitelj adventa (18)

,,Puno je bolji advent u Tvrđi. Ljepši je ambijent, iako je ovaj advent bliže tramvaju pa je pristupačniji. Navodno se advent prebacio ovdje zbog toga što ovdje ima više lokala pa oni tako imaju priliku više zaraditi. Sve se počelo vrtjeti samo oko novca. Tužno, jadno i neorganizirano. Drago mi je da barem nešto postoji, ali u usporedbi s adventom u Tvrđi, ovaj se advent nalazi tri klase ispod’’, Ivan (38)

„Bolji mi je bio advent u Tvrđi, ovaj mi se nikako ne sviđa. Gužva je u gradu, neprimjereno je, ove betonske barikade koje su postavljene kao da smo u sred rata. Totalno je neprimjereno za adventno događanje ovo što se sad na trgu događa. Ono u Tvrđi je bilo puno ljepše, puno primjerenije, toplije, ljudi su se osjećali bliže.“, Viktorija (49)

„Meni je ovaj ovdje raskošniji, urbaniji, ali mi je onaj topliji. Imao je dušu više, jer je u starijoj jezgri grada.“, Anđa (52)

„Meni su oba dosta dobra, međutim bilo bi mi puno ljepše da je adventski program između trga i Tvrđe pa da ona imamo zaokruženu cjelinu u gradu. Voljela bih kada bi nagodinu bio i u centru i u Tvrđi.“ Izabela (43)

„Lijepo mi je što je centar živnuo, ali mi se puno više sviđa u Tvrđi. Mislim da je Tvrđa pravi ambijent za to, puno je intimnije u Tvrđi te da se puno ljepše uklapaju kockice na cesti, one peći, sve je nekako puno intimnije. Dok mi je ovdje sve razvučeno. Zauvijek bih advent smjestila u Tvrđu, kao osječki brend.“, Marina (58)

,,Bolji je u Tvrđi, zatvoreniji i ljepše atmosfere. Ovdje ima više prostora nego u Tvrđi, ali u Tvrđi je bilo zaokruženo. Tu nekako nije onaj pravi dojam. S obzirom na to da je advent preseljen iz Tvrđe, Tvrđa je ostala prazna, a to je ustvari najljepši trg u gradu. Iako je ovdje advent dostupniji i bliži svima zbog tramvaja, bolji je u Tvrđi. Ja bih ga stavila u Tvrđu, ali bih da počne ranije, a ne tek navečer’’, posjetiteljica adventa (41)

„ Bolji je u Tvrđi. Ovdje je nabacano previše stvari i ima previše štandova.“, posjetitelj adventa (23)

„Ukratko, bolji je u Tvrđi. Bio je bogatiji.“, Ana (28) ,,U Tvrđi je bolji. Nije bilo prometa’’, Juraj (24)

,,U Tvrđi je advent bio više privatniji. Ovaj je advent više namijenjen turistima i dosta je, čini se, komercijalan’’, Karla (18)

,,Ovaj je advent puno ljepši. Veća je ponuda, ima više kućica, a tu je i klizalište. Može se vidjeti više stvari i sadržaja. Također, pristupačnije je zbog blizine autobusne stanice i tramvaja, ali u Tvrđi je bio veći prostor i bliže je advent bio Dravi pa se možda mogao do tamo i proširiti’’, Ana (18)

Pitali smo i naše najmlađe što oni misle o adventima. Oni su više pažnje pridodali kazalištu i sadržaju koji je za njih zabavniji.

„ Iskreno, više mi se sviđalo u Tvrđi zato što je bilo više mjesta i nije prolazio tramvaj. Moglo se proširiti po svim tim ulicama. Ovdje mi se sviđa što ima klizalište, ali to se moglo napraviti i tamo. Ipak bih ga smjestila u Tvrđu.“, (9)

„Meni se više sviđa ovaj advent. Veći je i ima klizalište.“ (12)

Pokušale smo i od prodavača na štandovima dobiti njihova razmišljanja, ali nisu bili na adventu prošlih godina, niti kao radnici, niti kao posjetitelji. Intervjuirajući ljude naišle smo i na mnogo stranaca, koji iako nas nisu razumjeli počastili su nas osmijesima za koje je zaslužna atmosfera adventa.
Možda na kraju i nije bitno gdje se advent održava, a ni gdje će se održavati, bitno je zajedništvo za koje smatramo da je iznova obilježilo i kraj 2017. godine u našem gradu.

Međutim, ipak se slažemo s ljudima koje smo intervjuirale koji žele advent dogodine vratiti ga u Tvrđu. Osim činjenice da se tamo nalazi i sam naš Odjel i da bi bilo genijalno kada bismo mogli odmah nakon predavanja bez puno napora skoknuti na čašicu kuhanog vina, bilo bi dobro uvažiti i našu najveću zamjerku: „Tramvaji prolaze, a tu netko jede!“

Mirela Belaj & Helena Hržica

--

--

Magazine Notan
Notan
Editor for

Notan is student project of Department of Cultural Studies in Osijek. Notan reveals and encourages generating stories that change generations.