Anime İzlerken Edebiyattan Esintiler Hissetmek , Kitap Okumamdaki Artışın Sebebi; Bungou Stray Dogs

Semiha Altay
Not Tutuyoruz
Published in
2 min readMar 25, 2023

2020 pandemi zamanında herkes gibi ben de yeni bir şeyler denemiştim. Aslında her zaman aklımda herhangi bir animeye başlama düşüncesi vardı. Fakat bilinenlerin ötesinde bir şeyler istiyordum. Diğerlerini küçümsemiyorum , sadece sevdiğim türde bir anime arıyordum. Birçok araştırma sonucunda ilk önce çizimlerinin sonra da konusuyla fazlaca ilgimi çeken bir anime bulmuştum. Adı Bungou Stray Dogs. Aksiyon, fantastik ve gizem ağırlıklı bir anime. Normal bir şekilde yeni bir şeye başlayınca kendimi fazlasıyla kaptıran biriyim . Animenin ilk bölümünde de böyle olmuştu. Her karakterin kendine ait süper güçlerinin olması ve bunun aksiyon ile harmanlanması cidden beni ekrana kilitlemişti . Her bölüm bittiğinde sürekli anime hakkında bir şeyler araştırıyordum. Araştırmalarımın sonucunda en çok hoşuma giden bir bilgiye denk gelmiştim. Animedeki her bir karakterin ismi yazar ve şair isimlerinden oluşuyordu. Örnek verecek olursam Muhteşem Gatsby’nin yazarı F.Scott Fitzgerald, Küçük Kadınlar’ ın yazarı Lousia May Alcott, Edgar Allan Poe ve böyle birçoklarının yanında benim farklı bir ülkenin edebiyatına da yönelmeme sebep olan Japon yazarlar…

İlk olarak animenin de baş karakteri olan Osamu Dazai. Kitaplarını aldığımda yazarın intihara meyilli biri olduğunu ve sonunda ölüm sebebinin de bu olduğunu öğrenmiştim. Animedeki Dazai’de sürekli intihara meyilli birisiydi. Yazarın ‘İnsanlığımı Yitirirken’ isimli kitabı karakterimizin özel gücünün adıydı ve diğer karakterlerin de garip, özel güçleri…. Ciddi anlamda farklı temaların ilginç derece de işlenmesinin bana yansıyan en güzel yanı sanırım kitaplığımdaki artıştı. Belki her şeyi söyledin hiçbir heyecanı kalmadı diyeceksiniz. Ama şunu bilin ki her karakterden bahsetmedim. Bu yazımı okuyan dostlarıma bırakacağım diğer karakterleri…

Belki bir gün boş vaktinizde izleme fırsatı yakalarsanız, sadece bununla kalmasın dostlarım. Bungou Stray Dogs izlerken ki serüveniniz kırk sekiz bölüm sürecek ve diğer sezona kadar bu serüveninizi bahsedilen yazarların kitaplarını okuyarak çıkmanızı tavsiye ederim. Bir sonraki yazımda görüşmek üzere….

ANİMEDE KEŞFETTİĞİM YAZARLARIN BAZI KİTAPLARI

  1. Gazap Üzümleri — John STEINBECK
  2. İnsanlığımı Yitirirken — Osamu DAZAİ
  3. Mobydick — Herman MELVILLE
  4. Küçük Kadınlar — Louisa May ALCOTT
  5. Muhteşem Gatsby — F. Scott FITZGERALD
  6. Yaban Kazı — Ogai MORİ
  7. Nazlı Kar — Junichiro TANİZAKİ
  8. Aynalar Cehennemi ve Diğer Öyküler — Edogawa RANPO
  9. Ben Bir Kediyim — Natsume SOSEKİ
  10. Kappa — Ryunosuke AKUTAGAWA
  11. Cehennemde Bir Mevsim & Aydınlanışlar — Arthur RİMBAUD
  12. Morgue Sokağı Cinayetleri — Edgar Allan POE
  13. Yeşilin Kızı Anne — Lucy Maud MONTGOMERY
  14. Huckleberry Finn’in Maceraları — Mark TWAIN
  15. Oblomov — Ivan GONÇAROV

Editör = Orhan Gazi Barak

--

--