Aklınızda birden fazla toplulukta aynı anda aktif olarak yer almak gibi bir düşünce varsa başvurularınızı tamamlamadan önce benim hikayemi de okumanız iyi olabilir 👀

Aynı Anda Birçok Toplulukta Yer Almak

Kendimi bol bol eleştirdiğim yazıma hoş geldiniz. Biraz uzun olabilir benden söylemesi. İçimdekileri dökmesi baya zor olacak, hissediyorum.

Ahmet Kök
Not Tutuyoruz

--

Yazı bitimi editi: Çok kısa bir yazı oldu kahve hazırlamanıza gerek yok. Suyunuzu yudumlarken bile biter. 😅

Başlarken buraya yazımda sık sık kullanacağım birkaç kısaltmanın uzun versiyonunu bırakayım. 🤓

  • YetGen: Yetkin Gençler
  • GirVak: Girişimcilik Vakfı
  • Akademi: Oyun ve Uygulama Akademisi
  • GDSC: Google Developer Student Clubs

Başlangıç 💁‍♂️

2. sınıfa başlarken çok heyecanlıydım. YetGen, GDSC ve Akademi’de lider olmuştum. Bunların yanında başvuru süreci oldukça yorucu olan GirVak’22 Challenger’larından biri olmayı da başarmıştım. Kendimi çok başarılı hissediyordum çünkü başvurduğum tüm programları kazanmıştım. Tanışma toplantıları çok zevkliydi çünkü kendimi tanıtırken tüm bu topluluklardan ve rollerimden bahsetmek hoşuma gidiyordu.

GDSC’de güzel bir başlangıç yaptık. YetGen’de veri tabanı takımına çabucak adapte oldum. Akademi’de birçok fikrimden bahsettim ve destek olmaya başladım. GirVak etkinliklerini kaçırmamaya özen gösterdim. Zamanımı bu kadar aktif geçirmek kendimi değerli hissetmemi sağlıyordu. Tabi zamanla yorulmaya ve gittikçe artan sorumluluklardan sıkılmaya başladım.

Anlayacağınız maalesef bu başarı hissi ve heyecan uzun sürmedi…

Yetişemedim 🤦‍♂️

Bu yoğun süreçte artık yazılım projelerime vakit ayıramaz hale geldim. Arkadaşlarımla gezmeyi ve hatta sohbet etmeyi özledim. Kendime vakit ayıramadığım için sorumluluklarımı aksatmaya ve topluluklardan uzaklaşmaya başladım. Benden istenen basit bir görev bile ağır gelmeye başladı. Ekip arkadaşlarımla iletişimde problemler yaşamaya başladım. Geciktirdiğim her bir sorumluluğum başka soruna yol açtı: Vicdan azabı.

Biraz bulanık biraz net oldu kusura bakmayın 🌱

Ne lider olarak ne de takım oyuncusu olarak sorumluluklarıma yeterince zaman ayıramıyordum. Bu durum bana zarar verdiği kadar çevreme de zarar vermeye başladı.

Sonuç olarak bir şeyleri değiştirmem gerektiğine karar verdim.

Photo by Nik on Unsplash

Yetişemediğimi Kabullendim 🤷‍♂️

Durumu kabullendikten sonra seçim yapma sürecim başladı. Her şeyi değil beni en çok mutlu eden şeyleri ve her topluluktaki kritik sorumluluklarımı yerine getirmeye başladım.

YetGen ve veri tabanı takımı beni çok mutlu ediyordu. Birinci önceliğim burası oldu ve diğer sorumluluklarımı da düzene soktum. Hala kendime yeterince vakit ayıramıyordum ama en azından kritik sorumluluklarım artık neredeyse hiç aksamıyordu.

Burada iki satır ile anlatsam da gerçekte bu kadar kolay değildi. Her birine çok büyük motivasyonla girdiğim bu topluluklardan hangisine daha çok odaklanacağımı bilemedim. Aklım hep biraz da olsa diğerlerinde kaldı. Süreçlerin aksamasına sebep olduğum için kötü hissettim.

Sonuç 🙆‍♂️

Sonuç olarak benim için ilk yarı her şeye yetişmeye çalıştığım çok yorucu bir dönem oldu. İkinci yarı ise seçim yapmam gerektiğini kabullendiğim bir dönem oldu ve seçtiğim tarafta güzel gelişmeler yaşadım. Kendimi daha iyi tanıdım, kafamdaki çok fazla soruya cevap buldum. Programlara girmenin değil, girdikten sonra içeride güzel işler başarmanın asıl başarı olduğunu fark ettim. CV’ye unvan yazmanın değil, güzel bir deneyim elde edip bu deneyimi anlatmanın daha değerli olduğunu öğrendim.

Benim için çok paha biçilemez bir deneyim oldu. Bir daha yaşamamak ve yaşatmamak dileğiyle…

Editör: Orhan Gazi Barak

--

--

Ahmet Kök
Not Tutuyoruz

Merhaba, ben Ahmet. Blogumda, ilgimi çeken her türlü konuda yazıyorum. Bana https://ahmetkok.dev üzerinden ulaşabilirsiniz