Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü(BÖTE) Hakkında Merak Edilenler

Berkcan Gümüşışık
Not Tutuyoruz
Published in
4 min readJul 21, 2022

Merhabalar bu yazımda bir 4.sınıf Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi öğrencisi olarak tercih dönemindeki öğrencilere destek olmak amacıyla detaylı bir şekilde anlatmak istedim. Bu yazımda sadece bölümüm hakkında gerekli bilgileri anlatacağım. Belki istek gelirse Ankara ve Gazi Üniversitesi hakkında kısa bir yazı yazabilirim.

Bölümün Amacı Nedir?

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) bilgisayarla ilgili bir bölüm olarak düşünülse de eğitim yönü, teknik yönünden daha ağır basmaktadır. Bu nedenle de asıl amacı eğitim teknoloğu ve öğretmen yetiştirmektedir.

Bölümdeki Alan Dersleri Nelerdir?

Bölümde eğitim dersleri ve genel kültür dersleri dışında programlama, tasarım, donanım, proje geliştirme, bilişim güvenliği, yapay zeka gibi konularda da derslerimiz bulunmaktadır. Bölüm derslerimizin birçoğunda eğitim yer almaktadır. 2021 yılı itibariyle veri madenciliği, siber güvenlik, artırılmış gerçeklik, sanal gerçeklik gibi konular da eklenerek güncellenmeye çalışılmaktadır.

Not Tutuyoruz, üniversite öğrencilerinin ve mezunlarının öğrenim gördükleri bölümler hakkında içerik ürettikleri bir topluluktur. Kişisel deneyimler, üniversite hakkında bilgilendirici içerikler, ilgi alanları ve daha birçok konuyu kapsayacak şekilde içerik üreten bir topluluğuz.

Not Tutuyoruz Kasım 2021'de aktif hale gelerek günden güne değişmeye devam ediyor, siz de bu aileye katılmaktan çekinmeyin!

Bölüm Bana Hitap Ediyor Mu?

Öncelikle bu bölümü seçerken bilişim alanını sevip sevmediğinizi gözden geçirin. Bilişimin geleceği var diye seçip sonradan zorlanma ihtimaliniz var. Eğer sevmiyorsanız sırf bir bölüme yerleşeyim diye düşünmemizi tavsiye ederim. Her ne kadar eğitim fakültesinde olsak da bilgisayarı da fazlasıyla kullanarak çalışmalar yapıyoruz. Ayrıca kendinizi geliştirmeye açık olmanız gerekiyor. Bunun içinde biraz çalışmak gerekiyor ama küçük bir planlamayla birlikte arkadaşlarınıza da çok güzel zaman ayırabiliyorsunuz.

Hiçbir şey Bilmeden Gitsem Yapabilir Miyim?

Ben şahsen hiçbir programlama ve tasarım bilgisi olmadan gittim. Sadece biraz Word ve PowerPoint biliyordum. 1. sınıftan itibaren temelden başlanıyor. Öğrendiklerinin üzerine konularak ilerleniyor. İlerleyen sınıflarda daha ileri düzeyde anlatımlar başlanıyor. Bu yüzden okulun yanında kendinizi de geliştirmeniz gerekiyor.

Bölümde sevdiğiniz alan değişebiliyor. Mesela yazılımı severken eğitim derslerini sevmeyebiliyoruz ya da eğitim derslerini severken yazılımı sevemiyoruz. Bu kişiden kişiye değişebiliyor. Ama hiçbir şey bilmeden elbette gelebilirsiniz.

Sadece Öğretmen ya da Öğretim Teknoloğu Mu Olabiliyoruz?

Elbette hayır. Bölümün temel çıktısı gereği öğretmen ya da öğretim teknoloğu olunuyor. Ama bunun yanında yazılım geliştiricisi, proje yöneticisi, grafik tasarımcısı, uzaktan eğitim alanında, kullanıcı arayüzü tasarımcısı gibi birçok alanda çalışma imkanımız bulunuyor. Hatta kendi girişiminizi bile kuran tanıdıklarım var. Sadece bunların kapısını açmak için çok çalışmanız gerekiyor.

Ben burada kendimden örnek vereceğim. Ben bölüme girdiğim zaman derslerde kaygılıydım. Çünkü sadece öğretmen olacağımı sanıyordum. Ama hocalarımla konuştuğum zaman yazılım alanında da ilerleyebileceğimi söylediler. Daha sonrasında sınava girmeyi düşünürken pandemi başladı ve sınava giremedim. Pandeminin ilk yarısını boş geçirdiğime halen pişman oluyorum. Çünkü alan seçememiştim.

Pandeminin diğer yarısında CS50 Bilgisayar Bilimi dersini gördüm ve başladım. Bu süreçte kendimi geliştirebileceğimi anladım ve Udemy, BTK Akademi, Youtube ve Coursera üzerinden birçok kurs takip ederek kendimi tasarım ve yazılım alanında geliştirdim. Hem derslerde kendimi rahat hissetmeye başladım hem de artık kendime güvenerek yazılım ve tasarım alanında iş arayışına geçtim. Bu nedenle siz neden yapamayasınız. Yeter ki bölüm derslerinin yanında kendinizi geliştirin.

Kendinizi geliştirirken asosyale bağlamayın. Zaman çok güzel yetiyor. Sadece güzel bir planlama yapın. Çünkü o hayalini kurduğunuz kampüs onlar olmadan çok bir anlamı olmuyor. Derslerinize, dostlarınıza ve kendinizi geliştirme işini bir arada yürütebilirsiniz. Çünkü bizzat deneyimledim. Hatta bunun yanında DSC’de aktif rol aldım. Sonrasında YetGen’e de katıldım.

Çalışma İmkanları Nasıl?

Bölümden ziyade kendinizi ne kadar yetkin bir hale getirebildiğinizdir. Bu nedenle kendinizi geliştirerek birçok farklı alanda çalışabilirsiniz. Eğer atanıp öğretmen olmak isterseniz KPSS imkanı bulunuyor. Ayrıca özel okullarda çalışma imkanı bulunuyor. Bunların yanında şirketlerde ve teknoparklarda çalışmanın yanında freelancer olarak işler yapabilirsiniz. Okul sadece yol çizer bu yoldan gitmek de sapmakta bizim elimizde. Bu nedenle de aldığınız kurslara sertifika olarak değil de öğrenme odaklı olun. Bilgi olmadan sertifikanın kendi kendine bir faydası olmayacaktır. Biraz çok yönlü bölüm olması nedeniyle herkes rotasını kendisi çiziyor kısacası.

İngilizce Olmadan Olur Mu ?

Olmadan da olur ama birçok konuda dokümantasyon okumanız gerekiyor ya da yabancı kaynak taramanız gerekiyor. Bunun yanında eğer yazılım ve tasarım alanında ilerleyeceğim diyorsanız kesinlikle İngilizce önemli bir faktör oluyor. Çünkü yazılım dokümanları İngilizce olduğu için İngilizceyi geliştirmeye bakın derim.

Bölümü kazandığım ilk gün çok ağlamıştım. Bu arada sevinçten değil üzüntüden. Ama seneye muhtemelen bölümü 1. olarak bitireceğim. Bölüme girdiğim zamanlar üniversite sınavına hazırlanıyordum. Sonradan pandemi çıkınca kendimi geliştirdim ve 9 aylık bir eğitmenlik süreci yaşadım. Bir yandan da freelancer olarak işler yapıyorum. Hangi bölüme giderseniz gidin bölümünüzün en iyisi olun. Sorularınız olursa bana rahatlıkla sosyal medyadan ulaşabilirsiniz. Sadece bölümüm hakkında değil Gazi Üniversitesi ve Ankara hakkında sorularınızı da cevaplayabilirim.

Tercihlerde bol şanslar umarım istediğiniz yerlerde olursunuz.

--

--