Matematik Bölümü Nedir?

Güzide Erdoğan
Not Tutuyoruz
Published in
2 min readFeb 23, 2022

Yazıya başlamadan önce bu mesleğe adım atmayı düşünen kişilere şimdiden hoş geldiniz demek istiyorum. Üniversite tercihi yaparken çok fazla araştırmıştım. Bölüm hakkında bilgi toplamaya çalışmıştım ama yetersiz gelmişti. Bu bölümü okumuş ve mezun olarak sizlere bölüm hakkında bilgi vereceğim. Matematik bölümü nedir? İş imkanları neler? Hangi dersleri alıyoruz ? Bu ve birçok sorunuzu yanıtlayalım.

Matematik Bölümü

Matematik, üniversitelerde eğitimi verilmekte olan 4 yıllık lisans bölümüdür. Matematik; insan hayatına en fazla etkisi bulunan bilim dalıdır. Matematik, gerçek dünyada meydana gelen problemleri çözmek için yararlıdır. Sayılar, şekiller ve desenler üzerine geçmişten günümüze hesaplama içeren tüm çalışmalara verilen genel addır. Bu denli geniş kapsamlı bilim dalı olan matematik yıllar ilerledikçe alt dallarına ayrılmış ve ayrıntılı çalışmaların gerçekleştirildiği alanlar ortaya çıkmıştır. Aritmetik, geometri, analitik , diferansiyel ve daha birçok dalı ile eğitim hayatınızda karşılaşmanız olasıdır.

Kısaca matematik şunları içerir:

  • Sayılar: Bir şeylerin sayılabilirliği.
  • Yapı: bir şeylerin düzenlenme biçimini ki bu alt dala verilen isim cebirdir.
  • Alan: bir şeylerin olduğu yer ve düzenlemeleri ki bu alt dala da geometri denir.
  • Değişim: bir şeylerin belirli durumlarda nasıl farklılaştığını ki bu da analizdir.

Matematik Bölümü Dersleri

Matematik bölümünde bu bilim dalının bütün disiplin ve prensipleri üzerine eğitim verilir. Ve matematik bölümünde öğrenci olduğunuz takdirde;

  • Analiz,
  • Soyut Matematik,
  • Reel Analiz,
  • Nümerik Analiz,
  • Lineer Cebir,
  • Diferansiyel Denklemler,
  • Soyut Matematik,
  • Kompleks Analiz
  • Programlamaya Giriş,
  • Analitik Geometri,
  • Fizik

ve benzeri daha birçok dersten öğrenim hayatınız boyunca sorumlu olacaksınız demektir. Matematik bölümünde son yıllarda yükselmekte olan yazılım sektörüne yüzeysel de olsa bir giriş söz konusudur çünkü yazılımın temelini oluşturan algoritma hesaplamaları da matematik gerektirir.

Matematik Bölümü Mezunları Ne İş Yapar?

Matematik bölümü mezunları iş olanakları konusunda oldukça şanslıdır. Her sektörde kendilerine iş bulma ihtimalleri yüksektir. Biraz detaylandırmak gerekirse başta;

olmak üzere birçok alana kendilerini entegre edebilirler. Ayrıca akademik kariyer konusunda da yine eğitimlerine devam edebilirler. Çok yönlü bir bölümdür.

Birkaç tavsiyem var size . Başta ben lise derslerini göreceğimizi düşünüp bu bölümü yazdım . Ama matematikle aranız iyi değilse gerçekten bu bölümü tavsiye etmem . Birçok arkadaşım 6 yılda 7 yılda bitirebildiler. Derslerin çoğu teorik ve soyut düşünmeniz gerekiyor. Bir çok ders teoremi yazıyoruz ve 7–8 sayfa ispatı oluyor . Sınavlarda ise 90 dakika süre içinde teoremleri ispatlamamız isteniyor ve süremiz o kadar az oluyor ki!

Gözünüzü korkutmak istemiyorum ama matematiği sevmeyen birinin okumasının zor olduğu bir bölümdür. Yorucu bir 4 yıl sizi beklemekte. Umarım bölümle ilgili aklınıza takılan soruları yanıtlayabilmişimdir.

İlginiz için teşekkür ederim. Şimdilik hoşça kalın!

--

--

Güzide Erdoğan
Not Tutuyoruz

Merhaba , adım Güzide. Matematik öğretmeniyim. Kendi deneyimlerimi ve fikirlerimi paylaşmayı seviyorum . Bana guziderdogan98@gmail.com dan ulaşabilirsiniz.