Windows Bilgisayarları Hızlandıracak Basit ve Önemli Bir Yöntem

Bilgisayarlarımız çoğu zaman arka planda ihtiyacımız olmayan programlar çalıştırıyor ve bu da sistemimizin yavaşlamasına sebep oluyor. Bu durumu çözmenin çok basit bir yolu var. Bu yöntemi çoğu kişinin bilmediğini fark ettim ve kısa bir rehber hazırlamaya karar verdim. Gerçekten çok kısa olacak :D

Ahmet Kök
Not Tutuyoruz
3 min readJun 3, 2022

--

Arka planda çalışan programların bir kısmını alttaki fotoğrafta gösterdiğim butona tıklayarak görüntüleyebilirsiniz.

Üstteki görselde işaret ettiğim butona tıkladığınızda karşınıza alttaki görseldeki sayfalardan birine çok benzer bir görüntü gelecek.

Eğer soldaki gibi bir görüntü geldiyse yazıyı okumayı burada bırakıp kahve içmeye gidebilirsiniz ama sağdaki gibi bir görüntü geldiyse okumaya devam etmenizi şiddetle tavsiye ederim.

Burada görüntüledikleriniz çok sık kullandığınız programlarsa yine sorun yok. Yine de sık kullanmadığınızı düşündüğünüz programlar için altta gösterdiğim yöntemi uygulamanız çok iyi olur.

  1. Görev yöneticisine (task manager) giriyoruz.
  2. Yukarıdaki bardan başlangıç (startup) seçeneğini seçiyoruz.

karşımıza görselde de göründüğü gibi birçok program çıkıyor. Bu programlar bilgisayarımızı açarken otomatik olarak açılıyor ve bazıları sistemimizi yavaşlatıyor. Mesela OneDrive açılış esnasında yüksek bir etkiye sahip ama ben aktif olarak kullandığım için onu devre dışı bırakmıyorum. Eğer siz kullanmıyorsanız ilk onu devre dışı bırakın :D

Ufak Bir Uyarı!

Bu noktada ufak bir uyarı geçip devam edeceğim! Sadece ne olduğunu bildiğiniz programları devre dışı bırakmalısınız. Mesela yukarıda gördüğünüz “Realtek HD Audio” programını devre dışı bırakmanın neye sebep olacağını bilmediğim için ona dokunmadım ama Skype veya Telegram gibi programları devre dışı bıraktım çünkü sistemin işleyişini bozmayacağını biliyorum.

Başlangıçta açılmasını engellemek istediğiniz uygulamayı seçip sağ attaki devre dışı bırak (disable) tuşuna tıklamanız gerekiyor. Her seferinde Discord’u kullanmadığım için onun açılmasını engelledim ama Spotify’ı çok sık kullandığım için onun açılmasına izin verdim. Zaten başlangıçta açılmasını engellesem bile diğer programları istediğim zaman açabilirim.

Başta da dediğim gibi kısa bir yazı oldu. Bu ayarlamayı kendi kullanım tarzınıza göre yapmanız bazılarınıza ciddi hafıza kazancı sağlayabilir.

Aklınıza takılan bir nokta olursa bana her zaman kokahmet@pm.me adresinden ulaşabilirsiniz. Bir başka yazıda görüşmek üzere.

Not Tutuyoruz, üniversite öğrencilerinin ve mezunlarının öğrenim gördükleri bölümler hakkında içerik ürettikleri bir topluluktur. Kişisel deneyimler, üniversite hakkında bilgilendirici içerikler, ilgi alanları ve daha birçok konuyu kapsayacak şekilde içerik üreten bir topluluğuz.

Not Tutuyoruz Kasım 2021'de aktif hale gelerek günden güne değişmeye devam ediyor, siz de bu aileye katılmaktan çekinmeyin!

--

--

Ahmet Kök
Not Tutuyoruz

Merhaba, ben Ahmet. Blogumda, ilgimi çeken her türlü konuda yazıyorum. Bana https://ahmetkok.dev üzerinden ulaşabilirsiniz