Yeni Başlangıçlara Merhaba!

Fatma Taymaz
Not Tutuyoruz
Published in
4 min readJun 17, 2022

Sevgili Not Tutuyoruz Ailesi,

Her yeni başlangıçta olduğu gibi benim de blog yazarlığındaki heyecanım oldukça yüksek. Öyle ki ilklerin yeri hep ayrıdır ve ilkler hafızalardan kolay kolay silinmez. Okuldaki ilk gününüz, ilk arkadaşınız, ilk sınavınız, ilk öğretmeninizin adı, ilk mezuniyet töreni, ilk aşk, kazandığınız ilk para gibi pek çok örnek verebiliriz. Bazı anılar tebessüm ettirirken bazıları ise burukluk yaşatır. Ben ileride dönüp baktığım zaman çok güzel bir iz bırakacağım anıya sizin de şahitliğinizde imzamı atıyorum. Öyleyse haydi başlayalım.

Kısa bir tanıtım:

1992 yılının mayıs ayında Ankara’da dünyaya geldim. Doğup büyüdüğüm bu gri şehirde eğitim hayatımın tamamını ailemin yanında geçirdim. Bu şehri nereye gidersem gideyim özlemini hep içimde taşıdım. Başka bir şehirde nefes almak, hayat kurmak benim için zor diyebilirim. Demem o ki Ankara’ya âşık bir insanım. Lisans eğitimimi TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesinde tamamladıktan hemen sonra özel bir kolejde edebiyat öğretmenliği yaptım. Eğitim aşkıyla yanıp tutuşan biri için oldukça hayal kırıklığıyla dolu bir deneyimdi. Bu hayal kırıklığını üzerimden atmam bir yılıma mal oldu. Bir yıl aradan sonra körpecik halimle yayınevi ve matbaacılık sektöründe işe başladım. İkinci yılımı doldurmama sayılı haftalar kala isterseniz size yaptığım işten biraz bahsedeyim. Belki size de fikir olur.

Adı az bilinen iş kolu: Redaksiyon

Redaksiyon: Yazılmış bir metnin üzerinde gereken düzeltmeleri yaparak yazıyı yayıma hazır duruma getirme (TDK).

Peki nedir bu yazıyı yayıma getirme durumları? Öncelikle belirtmek isterim ki benim çalıştığım iş yeri hem yayınevi hem de matbaacılık üzerine kurulu. Yani ders kitabı hazırlama ve çoğaltma konusunda oldukça başarılı. Redaksiyon tanımını açacak olursak, redaksiyon yapacak kişinin imla ve noktalama kurallarına, yazım kılavuzuna, dil bilgisi alanına hâkim olması gerekir. Bunun yanında yabancı sözcüklerin yerine güncel Türkçe sözcüklerin kullanılması, yazarın dil anlayışı ve alana özgü ifadelerin korunması gibi pek çok özelliklerin dikkatle incelenmesi beklenen özellikler arasında yer alıyor.

Bu işe nasıl başlayabilirim?

Öncelikle ilgili bölümden (Türk Dili ve Edebiyatı) mezun olmak aranan kriterlerin başında geliyor. Dil bilgisi kurallarına dikkat ediyor ve Yazım Kılavuzu ile yatıp kalkıyorsanız bu iş size göre diyebilirim. Geçmiş tecrübelerinizde buna benzer işlerde çalıştıysanız yayınevi sektörüne çok rahat başvuruda bulunabilirsiniz. “Bu alanda tecrübem yok” diye üzülmeyin zira tecrübeye çok dikkat edilmiyor. Zaten ilgili bölümü okuyarak tecrübeli bir şekilde işe hazır oluyorsunuz.

Bilgili insan mı yoksa öğrenen insan mı olmak istersiniz?

Bu soruya Doğan Cüceloğlu’nun “Geliştiren Anne-Baba” kitabında denk geldim. Hazır yeri gelmişken ben de size bu vesileyle sormak istedim. Vereceğiniz cevap çok önemli. Okumayı, araştırmayı, öğrenmeye açık olmayı, güncel bilgileri takip etmeyi, kendini geliştirmeyi, olaylara ikinci bir gözle bakmayı sevenler için redaksiyon doğru bir adres. Bununla yetinmeyip ileriki süreçlerde edindiğiniz bilgiler ışığında parlayıp kendinizi göstermek isteyebilirsiniz. Merak duygunuzun seline kapılıp daha derinlere inmek, yazmak, çizmek veya sınırlarınızı keşfetmek isteyebilirsiniz. Asıl yolculuğunuzun o zaman başladığını söyleyebilirim. Kaleminizi elinize alıp bilgilerinizi paylaşmaya başladığınızda mesleki hazlardan birini yaşadığınızı ve aynı zamanda “kendinizi” gerçekleştirdiğiniz anlardan birine tanık olduğunuzu göreceksiniz.

Sonuç olarak, bu yol uzun bir yol. Yolculukta diken de var çalı da. Belki sana gül kokuları eşlik etmeyecek ama arada bir karşına papatyalar çıkacaktır.

Sevgiyle kalın.

Not Tutuyoruz, üniversite öğrencilerinin ve mezunlarının öğrenim gördükleri bölümler hakkında içerik ürettikleri bir topluluktur. Kişisel deneyimler, üniversite hakkında bilgilendirici içerikler, ilgi alanları ve daha birçok konuyu kapsayacak şekilde içerik üreten bir topluluğuz.

Not Tutuyoruz Kasım 2021'de aktif hale gelerek günden güne değişmeye devam ediyor, siz de bu aileye katılmaktan çekinmeyin!

--

--

Fatma Taymaz
Not Tutuyoruz

TOBB Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı mezunu, öğreten, öğrenen, bilgiye ve sohbete açık aynı zamanda redaktör alanını keşfeden biri :)