Çoklu Storyboard Kullanımı

Uzun bir aradan sonra merhaba, bu yazımda storyboard da tasarm yapanlar için storyboard`u nasıl parçalayacağımızı, neden parçalamamız gerektiğini anlatmaya çalışacağım.

NSIstanbul
Published in
2 min readMay 24, 2018

--

NEDEN Birden Fazla Storyboard ?

Ben tasarımlarımda genel olarak storyboard kullanıyorum, bana kattığı kolaylıklardan dolayı kullanımı kolay ve zevkli geliyor, projelerimde tek storyboard kullanıyordum ancak son zamanlarda storyboardun açılması bir dakikayı bulmaya bulmaya başladı ve bu can sıkıcı hale geldi bunun için parçalamaya karar verdim ve bunuda sizlerle paylaşmak istedim.Şimdi neden geçmeliyiz bir bakalım

  1. Yönetilebilirliğin kolay olması
  2. Modülerliğin sağlanması
  3. Ekip çalışmasına ve versiyon yönetim sistemlerine uyum sağlaması
  4. Probleme odaklanmayı kolaylaştırması
  5. Xcode hataları ve kasmaları ortadan kaldırması

gibi bir çok sebep daha sıralanabilir ama en büyük sebep RAM tüketiminin ve Pil tüketimi olsa gerek.

Nasıl Yaparız ?

En kolay kısmı bu olsa gerek xcode sayesinde kolayca viewcontrollerları parçalayabiliriz o da şu şekilde. . .

Kullanımda Neler Değişecek ?

Storyboard adı ile yeni bir instance tanımladıktan sonra viewcontrollera ulaşabilirsiniz.

Tabiki bu bir seçenek ancak code içerisinde textleri yönetmek genellikle sorun olmasından dolayı ve söz diziminin okunabilir hale getirebilmek için bir enum oluşturarak bu sorunu da aşabiliriz.

Basit şekilde çoklu storyboard`a nasıl geçiş yapabileceğinizi anlatmaya çalıştım, çok farklı extensionlar kullanarak dahada güzel bir oluşturabilirsiniz.

İyi Kodlamalar. . .

--

--

NSIstanbul

iOS Developer | Gopher and Coffee geek | ios — web📱💻 🤓