NSIstanbul’da ‘Swift ile Concurrent Programming’ anlattım.

Göktuğ Gümüş
NSIstanbul
Published in
Nov 1, 2018

Eğer günümüzdeki programlama dillerine bakarsanız muhtemelen dünyanın nesne yönelimli (object-oriented) olduğunu düşünürsünüz fakat biraz daha düşündüğünüzde aslında paralel bir şekilde işlediğini fark edersiniz. Şu an bu yazıyı okuyorken bile dünyada aynı anda bir sürü şey gerçekleşiyor. Ne yazık ki sahip olduğumuz programlama araçları bu tarz bi dünya bakış açısını ifade etmekte çok iyi değillerdir. Fakat concurrency’i anlayıp, nasıl kullanacağımızı öğrenebilirsek bu sorunu ortadan kaldırabiliriz.

Bende bu konunun biraz daha kavranması adına 31 Ekim’de Trendyol’un sponsorluğunda bu konuyla ilgili bir sunum yaptım. 100–150'ye yakın arkadaş geldi hepsine teşekkürlerimi iletiyorum. Güzel interaktif bi sunum oldu.

Sunumda Concurrency, Parallelism, Grand Central Dispatch (GCD) konularına değindim. Uygulamalarımızı nasıl yapılandırmamız gerektiğinden bahsettim. Sunuma göz atmak isterseniz aşağıya bırakıyorum.

Sunumdan kareler;

--

--