Asım Köroğlu
OGOO Digital
Published in
3 min readSep 19, 2020

--

OGOO’da Çalışmaya Başlamak: Süreçler ve İlk İzlenim

Geçtiğimiz temmuz ayında yeni bir iş aramaya başlamıştım ve ağustos ayında da OGOO Dijital ’de Jr. Project Manager olarak çalışmaya başladım. Çalışmamın ilk ayını tamamlamak üzereyim.

Bu yazıda da işe başlama sürecimdeki deneyimlerimi üç başlıkta paylaşacağım. Bu üç başlık başvuru, değerlendirme ve oryantasyon şeklinde olacak.

İş aradığım 1–2 aylık dönemde başvuru yaptığım şirketlerin kültürünü, çalışma ortamını, çalışanların memnuniyetlerini anlayabilmek için araştırmalar yapıyordum. Bu içeriği yazmamın asıl amacı da OGOO ekibine katılmayı düşünen arkadaşlara süreç ile ilgili genel bilgiler verebilmek. Aynı zamanda iş ararken nasıl bir yol izlediğimi de paylaşacağım.

Başvuru süreci ile başlayıp, değerlendirme kısmındaki deneyimlerimi aktaracağım ve aslında hala içinde olduğum oryantasyon süreci ile sonlandıracağım yazımı.

Başvuru

İş arama süreci tabi ki kolay bir süreç değil. Üzerine pandemi sebepli kısıtlama dönemi de denk gelince haliyle daha da sancılı bir hal aldı diyebiliriz. Ben kendi iş arama sürecimi yönetirken şunları yaptım;

  • Öncelikle iletişim ağımda bulunan ve ilgilendiğim sektörlerde, pozisyonlarda çalışan kişilerle yeni bir iş aradığımı paylaştım. Bu bence önemli çünkü bir anda göz sayınız artıyor diyebilirim networkunuz sayesinde.
  • Sonrasında ilgilendiğim pozisyonlara ilgili LinkedIn’de iş ilanlarını taramaya başladım. Aynı zamanda o pozisyonlar ya da şirketler için iş ilanı uyarılarını açtım. Böylece ilgilendiğim alanda hemen her ilanı tarayabiliyordum.
  • Bunun dışında da kariyer sitelerini taramayı da ihmal etmedim. Fakat burada bulduğum ilanlara kariyer sitelerinden başvuru yapmak yerine daha çok mail ile ya da Linkedln’den başvurumu iletmeyi tercih ettim.
  • Son olarak da çalışmak istediğim alanlarda takip ettiğim şirketlerin web sitelerini de taradım. Çünkü yalnızca kendi web sitelerinden pozisyon ilanı çıkan kurumlar da var.

Tüm bu yöntemleri denerken LinkedIn’de OGOO’ya ait Jr. Project Manager ilanını gördüm. LinkedIn kolay başvuru ile özgeçmişimi ilettim ve bir hafta gibi bir süre sonra kurucularımızdan Ömer Bey sürecin devamı için bana bir case study ileteceklerini ve sonrasında görüşme daveti paylaşılacağını bildirdi. Ve bu şekilde ikinci aşama başlamış oldu.

Değerlendirme:

Yukarıda da bahsettiğim gibi, özgeçmişim ve başvurum incelendikten kısa bir süre sonra benimle mail aracılığı ile bir case study yani bir vaka çalışması paylaşıldı.

Bu vaka çalışması başvurduğum pozisyon gereği tahmin edebileceğiniz gibi proje yönetimi ile alakalıydı.

Detayları açıkça anlatılmış, gerekli yönlendirmeleri yapılmış ve benden beklenenler sıralanmış şekildeydi. Yaklaşık 3 gün gibi bir süre sonunda çalışmamı ilettim. Yine hızlı bir iletişim ile geri dönüş aldım ve hem vaka çalışmasının değerlendirilmesi hem de mülakat için bir tanışma toplantısına davet edildim.

Bu toplantı özelinde şunu söyleyebilirim ki asla kasıntı ve çok ciddi mülakatlar gibi bir mülakat gelmemeli aklınıza. Gayet samimi, güler yüzlü bir şekilde karşılıklı tanışma, vaka çalışmasının sunumu, özgeçmişiniz ve başvurunuz ile ilgili yöneltilen sorular, son olarak da sizin kendilerine soru sorduğunuz yaklaşık 1 saatlik bir görüşmeydi. Burada aldığım enerji oldukça yüksekti ve çok iyi hissettirdi açıkçası böyle bir görüşmeden çıkmak.

Hem dijital teknolojiler geliştiren bir kurum olması hem de pandemi döneminde olmamız sebebiyle tüm görüşmeler çevrim içi ortamda gerçekleşti.

Unutmadan şunu da eklemeliyim: Görüşmede çalışma yapısı, ofis ortamı, maaş beklentiniz gibi konular için sizin beklentileriniz soruluyor, açıkça konuşuluyor ve not alınıyor.

Oryantasyon:

Eğer her şey yolunda gittiyse mülakat tarihinden yine kısa bir süre sonra sürecin olumlu geçtiğini ve sizinle çalışmak istendiğini okuyacağınız bir e- posta alıyorsunuz. E- postanın ekinde sizin için hazırlanmış bir teklif görüyorsunuz. Teklif sonrasında ise evet, OGOO’ya hoş geldiniz 😊

OGOO Türkiye’de vaka görülmeye başlandığı ilk günlerden itibaren evden çalışma yapısına geçmiş bir kurum. Halen de bu şekilde çalışmaya devam ediyoruz. Hem iş yapısı evden çalışmaya çok uygun hem de çalışan herkes bu durumu çok iyi benimsemiş durumda.

İşe başladığınız gün ofise gidip hem gerekli evraklarınızı bırakıyorsunuz hem de sizi bekleyen bir hoş geldin kutunuza erişiyorsunuz. Ama bunu da ofise gelmeden yapabilme seçeneği sunuyor size şirket. Dilerseniz kutunuz adresinize kargolanıyor, siz de evraklarınızı online ortamdan veya kargo ile iletebiliyorsunuz. Ben pandemide uzun zaman evden çıkmayan biri olarak hem hava almak hem de ofis ortamını görmek için ofise gitmeyi tercih ettim.

Bugünden sonra sizin için oryantasyon süreci başlıyor. Ama merak etmeyin siz gelmeden önce her şey planlanmış. Hangi eğitimleri kimin, ne zaman ve ne kadar sürede vereceğini rahatlıkla görebiliyorsunuz. Bunun dışında ise zaten ekibin tamamı sizin hızlı bir şekilde alışmanız için elinden gelen tüm desteği sağlıyor. Her cuma akşamı yapılan “Happy Hour” etkinlikleri de bu süreci oldukça keyifli şekilde destekliyor zaten 😊 Şu an malum sebepten dolayı online olsa da hayat tam olarak normale döndüğünde çok eğleneceğimiz kesin 😊

Son olarak şimdi sen orada tam olarak ne iş yapıyorsun diye merak ediyorsanız üzerinde çalıştığım projeyi buradan inceleyebilirsiniz. Kim bilir, belki siz de şirketinizin dijital dönüşümünü Juno Intranet ile hızlandırıp verimli hale getiririz.

--

--