Hurra för hästhoppning!

Varför har min dalahäst börjat motionera?

klaudia grochot-fraser
Om svenska på svenska
2 min readNov 19, 2018

--

Det är de små framstegen som räknas. Idag är jag glad över att min lilla dalahäst har börjat hoppa och röra på sig lite. Det är ju hur viktigt som helst att röra på sig regelbundet.

Tanken bakom den animerade dalahästen är faktiskt ganska enkel. I början, innan jag började frilansa på heltid kände jag mig som den här lilla dalahästen. Jag var lite rädd och lekte kurragömma med mig själv eftersom jag inte riktigt visste hur jag skulle göra och om jag ens skulle klara mig.

I början tvekar hästen precis som jag då, men sedan bestämmer den sig för att hoppa upp på bokstäverna och …

Vips, då börjar det på riktigt! 1, 2, 3 … 4!

Banhoppning är den största ridsporten. Deltagarna rider en bana som, beroende på svårighetsgrad, är byggd med ett antal hinder med en viss höjd. En häst behöver träna såväl styrka som kondition och smidighet för att prestera som bäst. Livet.

Dalahästen bekräftar:

Alla är vi nybörjare i början, vare sig det rör sig om att frilansa, prata svenska eller hoppa som en häst (KOLLA VIDEON). Och utan träning går det helt enkelt inte. Men det går att träna bort sin osäkerhet och hopprädsla. Ha inte för bråttom bara. Självförtroende tar lång tid att bygga upp. Sedan är det bara att fortsätta framåt. Och uppåt!

Hoppa-s (lol) mina kära läsare gillar animationen lika mycket som jag gör!

Det är de små framstegen som räknas.

Klaudia

--

--

klaudia grochot-fraser
Om svenska på svenska

Originally from Kraków, I speak Polish, Swedish, English, German and Portuguese. I live in London where I do lots of walking, singing and dreaming.