CREATIVE CLASS 2020: GUDRUN MOREAU

Brent Dielen
OpenVRT
Published in
3 min readJun 26, 2020

--

Begin dit jaar lanceerden we de oproep voor Creative Class. De inzet? Een maand lang bij ons op de vloer komen werken.
Heel wat getalenteerde digitale juniors stuurden de zotste creaties in rond het thema ‘De eerste keer’, maar slechts drie hadden prijs. Zij komen deze zomer ervaring opdoen bij het Creative Lab en OpenVRT waarbij ze ons zullen verbazen met hun digitale craziness.

Eindelijk is het zover en kunnen we hen aan jullie voorstellen:
Meet onze Creative Class of 2020!

GUDRUN MOREAU

Wie is Gudrun?
Ik ben een 21-jarige assertieve dromer met een passie voor kunst en communicatie.

Wie is je grote voorbeeld?
Mijn grote voorbeeld is Freddie Mercury, omdat hij altijd zichzelf was en het dak eraf blies. Iemand met een absolute kunst en liefde voor muziek en performen. Een icoon, een man die mij ondanks zijn overlijden nog steeds tot een traan of een lach kan ontroeren.

Welk soort project wil je doodgraag realiseren in de toekomst?
Ik zou heel graag een film maken over feminisme of diversiteit. Daarnaast wil ik ook heel graag theatervoorstellingen maken. Ik wil eigenlijk over het algemeen mij bezighouden met projecten die iets zinnigs aan de buitenwereld vertellen. Dit kan een ode zijn, maar ook een vorm van kritiek.

Wat is je ultieme droomjob?
Heel simpel: regisseur!

Met welke creatieve held zou jij één dag van leven willen wisselen?
In de communicatiewereld vind ik Simon Sinek heel interessant, omdat hij een holistische manier van communiceren hanteert. Hij houdt heel veel rekening met de essentie van dingen. Wat wil je vertellen? Waar wil je voor staan? Zijn theorieën zijn razend actueel in de communicatiewereld en daarnaast ook heel menselijk. Ik zou het wel cool vinden om iemand te zijn die heel impactvol is. Ik zou meteen een webinar of een TED Talk geven.

Welke digitale tool of platform zou je nooit meer kunnen missen en waarom?
Ik denk momenteel Spotify. Ik luister super graag naar muziek en via Spotify Premium kan ik allerhande playlists maken, liedjes luisteren van mijn favoriete artiesten maar ook van nieuwe artiesten. En dit allemaal terwijl je ze supportert, want elke beluisterde track brengt x aantal inkomsten binnen. Dat vind ik super. Daarnaast houd ik van de sociale functie van Spotify; je kan je vrienden volgen en je luistergedrag voor hen beschikbaar stellen, gezamenlijke playlists maken…

Waarin blink je uit?
Ik ben niet bang om te zeggen wat ik denk en heb geen probleem met presenteren. Ik schrijf heel graag, zowel commerciële teksten als poëtische teksten. Ik voel me comfortabel als ik schrijf en kan in een korte tijdslimiet creatieve boodschappen neerpennen. Het geeft me voldoening om een goede tekst te schrijven die origineel is!

Kan je je werk in 3 zinnen omschrijven?
In de eerste plaats ben ik een kunstenaar met een voorliefde voor zowel communicatie als de podiumkunsten. Momenteel studeer ik Communicatiemanagement aan de AP Hogeschool in Antwerpen met als afstudeerrichting Public Relations. Ik ben vooral bezig met copywriting en visuele aspecten van communiceren zoals posters maken, infographics maken… Daarnaast houd ik me momenteel bezig met het maken van een televisieshow als eindproject met enkele medestudenten.

--

--