CREATIVE CLASS 2021: SANDER DEVACHT

Brent Dielen
OpenVRT
Published in
3 min readJun 17, 2021

--

Begin dit jaar lanceerden we de oproep voor Creative Class. Wie zochten we? Een videomaker, een grafisch ontwerper en een copywriter die graag online experimenteren én een maand lang met ons in zee willen gaan.
We werden overspoeld met mind-blowing portfolio’s maar slechts 4 creatives hebben écht kunnen aanmeren. Zij komen deze zomer ervaring opdoen bij het Creative Lab en OpenVRT waar ze ons ongetwijfeld omver zullen blazen met hun digitale talent.

Na lang wachten is het zover en kunnen we hen eindelijk aan jullie voorstellen: Meet onze Creative Class of 2021!

SANDER DEVACHT

Wie ben jij?

Ik ben Sander Devacht en ik hou me bezig met het maken van 3D & digitale designs. Ik studeer aan Devine in Kortrijk, wat een samensmelting is van digitaal design & development. Ik heb interesse in everything digital en ben steeds op zoek naar inspiratie in alle mogelijke vormen. Dat varieert van boeken, Pinterest, muziek, architectuur tot natuur en muziek.

Waar kunnen we je in je vrije tijd terugvinden?

Het afgelopen jaar was ik vrijwel altijd op mijn vaste stek te vinden en dat was achter mijn computer. Nu alles wat terug meer aan het rollen is geraakt, ga ik ook vaak met vrienden weg en kan ik terug enkele museumbezoeken inplannen. Als ik veel tijd heb, stream ik geregeld op twitch.tv/tweekeervier. Daar demonstreer ik mijn game kunsten in volle glorie.

Wat is je ultieme droomjob?

Echt een definitief antwoord kan ik hier nog niet op geven, maar Creative Director worden is toch wel iets wat mij enorm aanspreekt. Hier kan ik mijn verworven skills in kwijt en heb ik ook de verantwoordelijkheid om iedereen in teamverband aan te sturen. Het is voor mij de ideale kruising van creativiteit en verantwoordelijkheid.

Met welke creative held zou jij één dag van leven willen wisselen?

@kenowashere

Welke digitale tool of platform zou je nooit meer kunnen missen en waarom?

Ook al spits ik me vooral op 3D toe, Figma is toch wel een core programma dat ik zeker en vast niet zou kunnen missen. Je kan met meerdere personen samenwerken aan 1 design en je kan components maken waardoor hergebruik van design elements super veel tijd uitspaart. Het is mijn go-to programma om posts voor te bereiden voor sociale media. Voor mij is Figma ideaal omdat ik alle gedesignde elementen vanuit externe software zonder kwaliteitsverlies kan samenbrengen.

Waar pak je graag mee uit?

Als ik een nice project achter de rug heb ben ik daar zeker trots op, maar ik ben een relatief bescheiden persoon die niet zo graag “uitpakt”.

Wat verwacht je van Creative Class?

Één maand lang creatief te werk gaan zonder grenzen en daarboven op ook veel bij te leren op zowel grafisch als business vlak.

Welke sociale media accounts moeten mensen zeker kennen volgens jou? (TikTok, Instagram, Facebook, YT…)

@tweekeervier

Wat is je favoriete playlist tijdens het van-op-afstand-werken

Meestal luister ik niet naar playlist maar klik ik op het eerste liedje dat mij interesseert en laat vanaf daar de auto-play z’n werk doen. Op basis van wat ik beluister, heeft youtube een playlist samengesteld. Dus bij deze een voorsmaakje:

Wat is het project waar je tot nu toe het liefst aan gewerkt hebt?

Dan is het toch wel mijn Incredible Machine. Dit was mijn eerste project binnen in een 3D omgeving en sindsdien heb ik de smaak te pakken voor 3D design.

--

--