CREATIVE CLASS 2021: SENNE VAN DEN BROECK

Brent Dielen
OpenVRT
Published in
2 min readJun 11, 2021

--

Begin dit jaar lanceerden we de oproep voor Creative Class. Wie zochten we? Een videomaker, een grafisch ontwerper en een copywriter die graag online experimenteren én een maand lang met ons in zee willen gaan.
We werden overspoeld met mind-blowing portfolio’s maar 4 creatives hebben écht kunnen aanmeren. Zij komen deze zomer ervaring opdoen bij het Creative Lab en OpenVRT waar ze ons ongetwijfeld omver zullen blazen met hun digitale talent.

Na lang wachten is het zover en kunnen we hen eindelijk aan jullie voorstellen: Meet onze Creative Class of 2021!

SENNE VAN DEN BROECK

Wie ben jij?

Goeie vraag. Mijn naam is Senne Van den Broeck en ik studeer grafisch ontwerp in Gent. Altijd nieuwsgierig, altijd benieuwd en altijd op zoek. Zodra ik weet wie ik ben, zijn jullie de eerste die het weten.

Waar kunnen we je in je vrije tijd terugvinden?

Op wandel, ergens onderweg.

Wat is je ultieme droom job?

In-house ontwerper voor een platenmaatschappij of radiozender, mijn eigen kleren ontwerpen, bedrukken en verkopen, astronaut, winegumproever, typograaf, art director.

Met welke creative held zou jij één dag van leven willen wisselen?

Oei, dat is moeilijk. Ik zou graag eens met @xtianmiller van portfolio ruilen, en met Tyler The Creator van kleerkast.

Welke digitale tool of platform zou je nooit meer kunnen missen en waarom?

Ik vind vaak inspiratie op Behance, maar ik zou liegen als ik zeg dat ik zonder Google Maps mijn weg kan vinden.

Waar pak je graag mee uit?

Ik woon in een oude beiaardstoren.

Wat verwacht je van Creative Class?

Ja dat het zot leuk wordt, hé! veel bijleren, veel plezier maken.

Welke sociale media accounts moeten mensen zeker kennen volgens jou? (TikTok, Instagram, Facebook, YT…)

@promis3official
@tweekeervier
@streepstreep
@pretbanket
@mrgt.productions
@openvrt

Wat is je favoriete playlist tijdens het van-op-afstand-werken?

Mistadobalina radio

Wat is het project waar je tot nu toe het liefst aan gewerkt hebt?

Grafisch ontwerper voor het and& festival in Leuven of mijn doodles op Instagram @project.porselein

--

--