TensorFlow GPU ile Derin Öğrenme Ortamı Oluşturma

Buse Yaren Tekin
Operations Management Türkiye
3 min readFeb 11, 2021

--

Merhaba! Bu yazıda sizlerle birlikte makinemize nasıl bir derin öğrenme ortamı yaratacağımızı konuşacağız. Yazıya başlamadan önce kullandığım işletim sistemi ve grafik işlemcisi hakkında bilgi vereceğim. Haydi başlayalım!

Photo by Christian Wiediger on Unsplash

Çalıştığım makine, işletim sistemi olarak Windows 10 Pro kullanıyor. Ekran kartınızın özelliklerini öğrenmek istiyorsanız arama yerine dxdiag yazarak grafik kartınızın özelliklerini öğrenebilirsiniz.

⚙️OS: Windows 10 Pro
⚙️CUDA Toolkit: 10
⚙️cuDNN: 7.4
⚙️TensorFlow GPU: 1.14.0
⚙️Keras: 2.2.5

Adım 1: Grafik Kartı Bilgilerini Öğrenme

DirectX Tanı Aracı
Grafik Kartı Bilgileri

Dilerseniz bu aşamayı aşağıdaki kodu terminale yazarak da kısa sürede öğrenebilirsiniz.

Daha sonra NVIDIA’nın web sitesine girerek gerekli yüklemeleri yapmamız gerekmektedir. Çıktı olarak ise bir sonraki görseldeki gibi grafik kartlarınızın ismini göreceksiniz.

GPU Bilgileri Çıktısı

Adım 2: Grafik İşlemcisinin Kontrolü

https://developer.nvidia.com/cuda-gpus#collapse4 adresinden makinenize uygun işlemcinizi belirleyin. Örneğin aşağıdaki görselde aktif çalıştığım makinenin işlemcisini kontrol ederek işlem kapasitesini de öğrenmiş olduk.

Quadro RTX 5000 İşlemcisinin Kontrolü

Adım 3: CUDA Toolkit ve cuDNN Aracı Yükleme

Şimdi bu adımda çok dikkatli hareket etmemiz gerekmektedir. Kullanacağımız TensorFlow versiyonuna göre uyuşan CUDA ve cuDNN aracını yüklememiz gerekecektir. Eğer farklı sürümler indirirseniz birçok hata ile karşılacağınızı şimdiden uyarmak istiyorum.

Kaynak [3]

TensorFlow 2.x versiyonlarında birçok uyuşmazlık yaşadığım için başlangıçta tensorflow-gpu==1.15.0 yüklemiştim. Ancak daha sonra Mask RCNN çalıştırırken yine birçok versiyon çakışması yaşadım. Bu yazıda da hataları gidermiş bir şekilde karşınızdayım. Bu adımları harfiyen uygularsanız kodunuz hatasız çalışacaktır.

💎tensorflow-gpu==1.14.0 için gerekli derlemeler cuDNN için 7.4 ve CUDA Toolkit için ise versiyon 10'u göstermektedir.

cuDNN versiyonlarına erişmek için ise bağlantıya gidiniz.

CUDA 10.0 için uyumlu cuDNN versiyonu

👉Bağlantıya tıklayarak versiyonların seçilmiş halini indirebilirsiniz.

Bu araçları yükledikten sonra path değişkenine eklememiz gerekmektedir.

Sistem Ortam Değişkenleri Ayarları
CUDA PATH Ayarları

Path değişkeni olarak eklenmediyse bu ayarları kontrol etmeniz gerekmektedir. Sistem ortam değişkenlerinin kontrolü çok önemlidir 🧷

Adım 4: Sanal Ortam (Virtualenv) Oluşturma

Ek olarak Anaconda Prompt kullandığım için sanal ortamları conda ile oluşturdum. Ve daha sonra activate komutu ile o sanal ortamın içerisine girdik.

Adım 5: Tensorflow-gpu Kurulumu

Ardından tensorflow-gpu kurulumuna geçiyoruz. Bu aşamada pip ile değil de conda ile kurulum yapmaya özen gösterelim. Bunun sebebi ise kurulum yapılırken sizden onay alınmasıdır. Bu onayı verirken yüklenen CUDA ve cuDNN versiyonlarını da göreceğiz.

Adım 5: cuDNN ve CUDA Dosya Değişimleri

İndirdiğimiz cuDNN arşivini açtığımızda aşağıdaki klasörleri göreceğiz.

Bu klasörleri CUDA’nın yüklendiği klasörlerin içerisine kopyalıyoruz. Örneğin C:\Program Files\NVIDIA GPU Computing Toolkit\CUDA\v10.0 yolundaki klasöre kopyalama işlemi gerçekleştirdim.

Tüm bu aşamalardan sonra TensorFlow GPU’ nun kurulmuş olması gerekmektedir. Dilerseniz terminalde aşağıdaki komutlar ile kontrolünü sağlayabilirsiniz. Bunun için öncelikle terminale python yazmayı unutmayalım!

Fiziksel GPU Kontrolü

🔮Tüm bu aşamalardan sonra derin öğrenme ortamınız sorunsuz bir şekilde çalışacaktır! Sağlıklı ve güzel günler diliyorum.

--

--