Jak se dostat k podstatným informacím

Michal Kardaš
Outboxers
Published in
3 min readJun 8, 2017
Kdyby měl člověk přečíst všechno, tak nedělá nic jiného.

Všichni to známe. Nových informací je denně nepřeberné množství. A my bychom neradi o něco inspirativního přišli. To bychom pak ale nedělali nic jíného, než hledali a četli. V dnešním světě je tak jednoduché dostat se k informacím, že se musíme naučit soustředit jen na to podstatné.

Já osobně několik posledních let vědomě “osekávám” množství času, který trávím pročítáním různých zdrojů a hledám způsoby, jak být více efektivní. Níže uvádím několik svých oblíbených nástrojů, které mi v tom pomáhají.

1) Muzli

Agregátorů je spousta a ve většině případů jenom multiplikují množství informací, které musíte vstřebat. Ale např. takový Muzli na to jde elegantně. Je to plugin do prohlížeče, který zobrazuje zajímavou inspiraci z mnoha zdrojů, pokud otevřete novou záložku. Takže to nevyrušuje, jen se mi to ukazuje jenom tak “mimochodem”.

Muzli agreguje pro 2 segmenty — designery a vývojáře.

Mně to velmi pomohlo. Omezil se počet případů, kdy jsem musel ztrácet čas hledáním inspirace, a v neposlední řadě jsou tam opravdu super věci, takže o nic podstatného nepřijdu. Příspěvky jsou samozřejmě nabízeny dle čtenosti.

2) Boti

Pokud nechcete, aby vám unikl další skvělý produkt nebo start-up na Producthunt, zapněte si do Slacku bota. Ten vám pošle zprávu, jakmile se něco zajímavého šustne. Novinky tak přijímáte pasivně a pokud zrovna nemáte čas se tomu věnovat, můžete se k tomu kdykoli zpětně vrátit.

Díky Kittybotu už jsem si ušetřil mnoho vynalezených kol :)

3) Otázky & Odpovědi

Potřebujete rychle poradit a nechcete prohledávat internet? Zeptejte se na Quora. Já osobně jsem byl vždy překvapen kvalitou odpovědí — je vidět, že zdejší komunita funguje. Jako bonus mají dobře zvládnutou personalizaci. Naučili se, co mě zajímá a jednou za čas (lze si nastavit) mi přijde téma s dostatečným AHA efektem.

Na Quora jsou k nalezení neotřelé dotazy.

4) Hledání v Pocket

Pocket je aplikace, ve které si můžete ukládat zajímavé články a zdroje na později. Pokud něco považujete za natolik relevatní, že si to CHCETE přečíst, pravděpodobně si to uložíte. A v tom je právě to kouzlo. Pocket obsahuje tzv. Recommended sekci, která neagreguje články jen podle čtenosti, ale i podle skutečného zájmu o daný obsah. Podle toho potom vypadá kvalita doporučených článků. Pokud hledáte zajímavé články na dané téma, zkuste místo Google hledat zde — ušetří vám to čas.

Pocket umí vyhledávat články podle počtu uložení “na potom”.

Bonus tip — články nahlas

Pokud zvládáte u nějaké činnosti alespoň něco vnímat, zkuste si nainstalovat Chrome plugin SpeakIt!, který vám bude texty předčítat a vy můžete vedle toho dělat hned něco dalšího — třeba cvičit, žehlit, nebo jen nechat oči odpočívat.

--

--