Mladá podnikavost v akci —Soutěž iKid

Dalibor Pulkert
Outboxers
Published in
2 min readJan 11, 2019
Naše budoucnost (a současnost).

Je to tak dva roky, kdy jsem poprvé narazil na soutěž iKid, která si klade za cíl podporovat podnikavost v dětech. Neváhal jsem a přihlásil jsem se jako mentor. A s tímto skvělým týmem z 1.ZŠ Rakovník se nám podařilo umístit na 2. místě v rácmci celé ČR!

M-Box: Multifukční hudební nástroj

Průběh je podle mě navržený hezky. Učí účastníky základů podnikavosti a provází je následováním principů Design Thinking, od nápadu až k prvnímu prototypu.

Rakovnické děti se rozhodly vytvořit multifunkční nástroj 3v1. Targetovali problém “Máme dvě hudební učebny a nástroje musíme pořád přenášet sem a tam, nehledě na možnost chodit jít hrát do parku..”. Zároveň se dopočítaly úspoře až 50% ceny, kdy kvalita pro začátečníky a výuku rytmiky je plně dostačující.

Třešničkou na dortu je, že M-Box plánují dodávat rozložený s plánkem. Proč? Při dnešním fungování trojice předmětů dílny, výtvarka a hudebka je to krásný win-win-win stav. Na dílnách žáci M-Box sestaví, na výtvarce jej pomalují a zalakují a na hudebce mohou vesele hrát a trénovat rytmiku (viz článek o Ikea a self-efficacy). Navíc prototyp vytvořily ze staré palety a dřeva určeného k recyklaci. I love it!

Co mi to dalo?

Klobouk dolů před učitelem Martinem, který tým dlouhodobě podporoval. I díky jeho píli děti nakonec vytvořily a odladily dokonce 3 prototypy.

Osobně si myslím, že mi to dalo skoro víc než dětem. Pracovat s vrtošivou motivací dětí byla výzva. Velké nadšení rychle střídala apatie, a pak znovu nadšení…Zároveň velká lekce pro mé vyjadřování. Znáte to, takový ten neduh spousty anglismů, produktové a byznys terminologie.

Tým zrovna prezentuje svůj Music Box a já zamilovaně držím palce.
Zapojení poroty do hraní při finální prezentaci. Takto M-Box vypadá.

Takže pokud chcete sebe sama trošku vytáhnout z krabičky, maximálně doporučuju. Je to skvělá iniciativa.

Dalibor

--

--