Oyun ve Uygulama Akademisi Serüveni

Sena Çelik
Oyun ve Uygulama Akademisi
5 min readJun 11, 2022

Oyun ve Uygulama Akademisi nedir?

Google Türkiye, Girişimcilik Vakfı ve T3 Girişim Merkezi işbirliğinde, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ve Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi destekleriyle hayata geçirilen Oyun ve Uygulama Akademisi ile dijital ekonominin büyümesine, 18–29 yaş arası gençlerin dijital becerilerinin gelişmesine, teknoloji sektöründe istihdamın artmasına ve teknoloji odaklı girişimlerin çoğalmasına katkı sağlamayı hedeflemiş ve bu hedef doğrultusunda;

  • Flutter ile Uygulama Geliştirme
  • Unity ile Oyun Geliştime
  • Temel Girişimcilik Eğitimleri
  • Proje Yönetimi

eğitimlerini veren, kariyer etkinlikleri ve çeşitli webinarlar verilmesine olanak sağlayan bir oluşumdur.

Neden başvurdum?

Hacettepe Üniversitesi Matematik mezunu olan ben, mobil uygulama ile ilgili bir kaç deneyimim olmuş ve kendimi bu alanda geliştirmem gerektiğini düşünmüştüm. Fakat mezun olduktan sonra 5-6 aylık öğretmenlik sürecimden sonra sevdiğim, mutlu olduğum bir mesleği yapmam gerektiğini anladım. Önüme çıkan bu fırsat ile Oyun ve Uygulama Akademisi’ne başvurdum.

2021 senesinde 32 bin başvuru almış ve bu başvurular sonucunda 2 bin bursiyeri bünyesine katmıştır. Oyun ve Uygulama Akademisi den aldığım email ile 6 aylık süreç başlamış oldu.

Akademi de Aralık Ayı

Akademi ilk toplantısı 1 Aralık 2021 de düzenlendi ve güzel bir tanışma geçirdikten sonra artık geldik neler yapacağımıza,

  • Flutter ile Uygulama Geliştirme
  • Unity ile Oyun Geliştirme

Flutter ile Uygulama Geliştirme seçtim ve Flutter için aylık görevlerimi yapmaya başladım. Bu sırada, Oyun ve Uygulama Akademisi bize hediyeler yollayarak bizlerin motivasyonunu arttırdı.

Flutter tarafında Gazihan Alankuş’un hazırladığı videoları izleyip Flutter öğrenmeye devam ettim, online olarak düzenlenen Soru-Cevap etklinlikleri ile sorularıma yanıt buldum.

İlk ay sadece ana eğitimimize odaklanıp, kaynaşarak sohbet ettiğimiz bir aydı.

Aralık ayının sonunda Flutter için verilen 7 modülü tamamlayıp, akademi ile birlikte 2022 yılına girip, yılbaşı dileklerimizi yılbaşı ağacımıza astık.

https://padlet.com/melike17/lsyfj40yvqowx57p
yılbasi

Akademi de Ocak Ayı

Şubat ayı için artık yeni görevlerimiz vardı. Flutter modüllerime devam edip akademinin sağlamış olduğu Google Proje Yönetimi modüllerine yapmaya başlayacaktık.

Aralık ayında düzenlenen ilham buluşmalarından da kimler vardı söylemeden edemeyeceğim:

  • Can Değer — Cyber Seciurty Cycle hakkında hoş sohbet ettik.
  • Ali Taha Koç — Sektör hakkında bilgiler verip sorularımıza yanıt verdi

Bunlara ek olarak gerçekleşen Zaman Yönetimi Eğitimi ❤ ️Bu etkinlikler bilgilendirici olmasının yanı sıra motive edici ve keyif vericiydi.

Akademi de Şubat

Bana kalırsa akademinin en yoğun ve en yorucu ayı, tabii Şubat 29 çekse başka olurdu dediğim güzide ay 😄

Akademinin Bulut üyelerinden biri oldum. Bulut ne diye çözmeye çalışırken bir yandan da akademinin yoğun bir şekilde ilerleyen tatlı mı tatlı ayı, neyseki bu ayı geri de bıraktık…

Bu ayda neler oldu?

  • Ideathon: Çevresel Sürdürülebilirlik
  • Flutter Atölye 1

Goinn ekibi ile düzenlenen Ideathon da bireysel olarak ürünler çıkarıp, birbirimizi oyladıktan sonra Goinn ekibince aramızdan ilk üç seçildi.

Flutter Atölyeleri düzenlemeye başladı. Bu süreçte Sercan Yusuf bu atölyelerde Flutter’ı baştan sona uygulamalı olarak anlattı. Kıymetli bilgiler öğrendiğim bir atölye oldu.

Akademi de Mart Ayı

Teknoloji Bulutunda görev almaya başlayıp Khadija Mamadova ile akademi içerisinde Figma etkinlikleri, Veri yapıları ve Algoritma, Unity etkinlikleri gibi birbirimizin gelişimine katkı sağlayacak etkinlik düzenledik ve bunları notion üzerinde topladık.

  • Flutter Atölye 2–3–4
  • Girişimcilik Webinarı
  • İlham Buluşması: Mevlüt Dinç
  • Sektör Buluşması: Inveon & Yomi
  • IK Webinarı
  • İham Buluşması: Ataberk Özaydın

gibi bir çok etkinlik, webinar, ilham ve sektör buluşmaları düzenlendi. Bununla beraber Flutter veya Unity eğitimlerini bitirdik.

Girişimcilik Eğitimlerimiz, benim için en keyiflisi olduğunu söyleyebilirim. YNK ile tanıştık ve Sonat Kaymaz ve Ömer Abi’ye çok teşekkür ediyorum. Samimi sohbetleri ile gönlümüzü kazandılar.

Akademi de Nisan Ayı

Nisanın ilk haftasında bizi bekleyen bir Ideathon ile karşılaştık. Takım halinde katılım sağlanan bu ideathon da konu Veri Güvenliği idi. Bu yarışmada takımım ile birlikte 2. seçildik.

Akademide diğer eğitimlerimiz de başlamış ve bunlar ile iligili webinarlar da devam etti

  • Girişimcilik Eğitimleri
  • Finans Eğitimleri
  • Hukuk Eğitimleri
  • IK Eğitimleri

gibi eğitimleri tamamlayıp,

  • Sosyal Beceri Eğitimi: Arzu Özev
  • İlham Buluşması: Google DevRel(Merve İşler & Beyza Sunay Güler)
  • Proje Yönetimi Buluşması

bu etkinliklere de katıldık.

Aynı zamanda BOOTCAMP süreci de Nisan ayının ortalarında başladı.

Akademi de Mayıs Ayı

Bootcamp projelerimizi geliştirmeye devam ederken;

  • Networking Eğitimi: Ertuğrul Belen tarafından verilen bu eğitim oldukça keyif vericiydi, Linkedin hakkında bilmediğim o kadar çok şey vardı ki benim için şaşırtıcı olduğunu söyleyebilirim.
  • Sosyal Beceri Eğitim
  • Kariyer Etkinliği: Otsimo & Cho
  • Kariyer Etkinliği: Evreka IK & Görkem

gibi eğitimler düzenlendi ve bunlara katıldık.

Bootcamp süreci nasıl ilerledi, ilerliyor?

Rastgele oluşturulan 5 kişilik takımlar ile Scrum&Agile ilkelerini esas alarak projemizi geliştirdik.

  • Product Owner
  • Scrum Master
  • Developer
  • Developer
  • Developer

rol atamalarımızı gerçekleştirip, iki haftalık sprintlerden oluşan 3 sprinti tamamladık. Bu ilk aşamada ürünleri Akademi ekibi, Akademi paydaşları, eğitmenler Tolgay Hıçkıran ve @Sercan Yusuf, Atıl Samancıoğlu tarafından
değerlendirilecek, 10 gün sonra da ilk 14 takım belirlenmiş olacak…

Bootcamp benim için eleştirebileceğimiz konularından biri olduğunu söyleyebilirim. Bootcamp sürecinin yeterince iyi yönetilememesi beni biraz üzmüştü. Fakat yine de bu süreci de daha az yaralar ile atlatıldığını da düşünüyorum.

  • Bootcamp içerisinde takımların rastgele olması, bursiyerlerin eğitimlerden aynı oranda verim almaması ve bazı bursiyerlerin aynı özveri ile çalışmaması gibi sorunlar bootcampi etkiledi ve çeşitli sorunlar meydana getirdi.
  • Bunlara ek olarak; 2000 bursiyerin etkileşimlerinin son aylarda düşmesi de üzücü bir durumdu.

Fakat bu Oyun ve Uygulama Akademisinin ilk senesi ve ilk senede çeşitli geri bildirim toplandığından ve toplanılan geri bildirimler sonucundan iyileştirmelerin olacağından hiç kuşkum yok :)

Akademi de Haziran Ayı

Bootcamp bitti ve sonuçları bekliyoruz…

6 haftalık bootcamp sonunda çeşitli konuda uygulama ve birbirinden farklı oyun geliştirildi. Arkadaşlarımın yaptıkları projeleri incelerken mutlu oluyorum ve akademi sayesinde geniş bir network ağına sahip oldum.

Yeni gelecek bursiyerlere benden not: Kim olduğunuzu iyi bilin, ne istediğinizi iyi bilin ve en önemlisi pozitif olun.

--

--