Oyun ve Uygulama Akademisi Serüveni #Akademi

İpek Özbek
Oyun ve Uygulama Akademisi
3 min readFeb 26, 2022

Beni tekrar yazı yazmaya yönlendiren Akademi’ye teşekkürlerimi bir borç bilerek başlıyorum yazıma. :)

Oyun ve Uygulama Akademisi’ni Nasıl Öğrendim ve Başvurdum?

Bir gün Instagram’da veya Google’da gezinirken Oyun ve Uygulama Akademisi’nin reklamına denk geldim. Bir akademi olması, Google’ın ve Girişimcilik Vakfı’nın projenin içerisinde olması benim dikkatimi çekti öncelikle. Bir de o sıralar kod yazmaya, web sitesi tasarlamaya meraklanmıştım. Yeni bir şeyler öğrenmek, biraz farklı bir sektöre giriş yapmak istiyordum ki tam zamanında karşıma çıktı bu fırsat! Reklam linkine tıkladım ve detayları öğrendim. Aslında vaadleri tam olarak “Geleceği Tasarlamak” diyebilirim. Oyun ve uygulama, girişimcilik, proje yönetimi, sosyal beceri eğitimleri ile birlikte teknik becerilerin geliştirilebilineceği harika bir platform. Üstelik başvurmak için developer olmanıza veya kod bilginizin vs. olmasına gerek de yok. Uygulama geliştirme fikri aklıma çok yattı ve başvuruyu bir çırpıda yaptım.

Başvuru Kabulü ve Akademi’ye Giriş

Bir gün sıkıcı sıkıcı otururken bir telefon geldi. “Seni Oyun ve Uygulama Akademisi’nden arıyoruz. 2000 bursiyerden birisi sensin ama kaydını tamamlamadın.” Nasıl heyecanlandığımı anlatamam….

Birden “Evet ya, ben başvuru yapmıştım!” dedim. Mail gelmiş ama spam’e düşmüş… Bir tarih söylediler ve o tarihe kadar kaydımı tamamlamam gerektiğini ilettiler. Maile de bir girişim var….. Hemen kaydı tamamladım, bir yandan Slack’i çözmeye, üye olmaya çalıştım, bir yandan bir şeyler kaçırdım mı düşüncesi vs. derken günüm bir anda heyecanlandı. :)

Muhteşem Topluluk ile Tanışma

Slack’e üye oldum, ders ekranını açtım, kılavuzu inceledim derken şunu fark ettim ki harika bir proje planı çıkarılmış. Her şey tıkır tıkırdı. Tarihler belli, eğitim zamanları belli, Slack’te inanılmaz bir sinerji var, kanallarda mesajlar yağıyor. Birden bire kocaman bir ailenin ortasına düştüm. Ama görseniz herkes birbirini yıllardır tanıyor… Daha eğitimlerin içeriğine giremeden sizlere bu kısımları anlatmam da sanıyorum beni en çok etkileyen kısımlar bunlar olduğu için… Yetkililer her sorumuza cevap veriyor, 2000 bursiyer acayip bir dayanışma ve paylaşma içerisinde. Kısacası hayatımın en güzel bölümlerinden biri sanırım.

Oyun ve Uygulama Akademisi İçeriği

Akademi, Flutter ve Unity temel olmak üzere eğitimler içeriyor. Eğitimler tabii ki online olarak devam ediyor. Oyun veya uygulama geliştirmek isteyenler ister Flutter’ı seçiyor isterlerse Unity’i. Ben Flutter’ı seçtim ve eğitimlerime devam ettim. (Tabii ki vakit bulan diğer grubun derslerini de izleyebiliyor.) Eğitim içeriğindeki modülleri bitirmek için belli zamanlar veriliyor. Gerçekten disiplinli ve zaman yönetimini en iyi şekilde yaparak süreci ilerletmeniz sağlanıyor. Eğitim içeriği kod yazmak, kod editörünü öğrenmek ve nihayetinde proje geliştirmek. Bu temel teknik eğitimler haricinde game art dersleri, Coursera’nın Proje Yönetimi kursu da açıldı. Proje yönetiminin bana kattıklarını belki farklı bir yazıda anlatabilirim. İnanılmaz güzel bir eğitim o da. Sektörden uzmanların katıldığı webinarlar, kariyer etkinlikleri yapılıyor. Onlara katılım da ayrı bir deneyim. En güzel tarafı ise tüm bu içeriklerin kayıtlı olması ve her zaman erişebiliyor olmak. Hiçbir etkinlik, hiçbir soru-cevap kaybolmuyor. Hepsi kayıtlı ve dönüp dönüp izleyip dinleyebiliyoruz.

Kazanımlarım ve Kazanacaklarım

En önemli kazanımlarım; arkadaşlık, zaman yönetimi, ekip çalışması, yardımlaşma, network.

Flutter bilgisi, Dart dili, uygulama tasarımı diğer önemli kazanımlarım. Kendimi bu alanda geliştirdim, geliştirmeye devam ediyorum.

Kazanacaklarım; bir mobil uygulama projesi hayata geçirmek. :) Üstelik okulda okuduğum bölüm sayesinde uygulama arayüz tasarımım hazır. Tasarım ve uygulama fikrimi hayata geçirebileceğim! Bu da harika bir tesadüf oldu… (Yoksa değil mi?)

Anlatacak daha çok hikaye var… Yorum yazarsanız veya mail gönderirseniz konuşabiliriz!

Sevgilerle,

İpek

ipekozbek@windowslive.com

Oyun ve Uygulama Akademisi: https://oyunveuygulamaakademisi.com/

Linkedin hesabım: https://www.linkedin.com/in/ipek%C3%B6zbek/

--

--

İpek Özbek
Oyun ve Uygulama Akademisi

İpek; İletişim tasarımıyla ilgili, performans marketing uzmanı, uygulama tasarım ve yazılım meraklısı, yeni yetenekler geliştirmeyi seven bir kimse.