{ Bilişim Kahramanları } — Microsoft 2008 ürünleri lansmanı

Barış Özaydın
Bir Geliştiricinin Maceraları
2 min readMar 13, 2008

Dün (12 mart 2008) benim gördüğüm en büyük microsoft etkinliğiydi.

9 gibi lütfi kırdardaydım Mikrosoft’a maykrosoft diyen, eskuel’e siqul diyen takım elbiseli kıravat ceketli insanların arasında kendimi bulunca uyum sağlamakta biraz zorlandım :) ben ise sırtımda 5–6 kiloluk içi tıka basa bişeylerle dolu laptop çantasıyla ortalıkta dolaşıyordum.
Herkesin elinde bir blackberry veya bir pda mail okuyorlar bişeyler yapıyorlar.
neyse yaka kartı almak için sıraya girdim sıra bana gelmek üzereydi ki, yaka kartı basamadıklarını bildirdiler :) sistem çökmüştü (pekte şaşırmadım nedense :) ) daha sonra yaka kartına gerek olmadığını söylediler. Neyse geçtik salona konuşmacıların çıkmasını beklerken bir davul sesi geldi, ve ardından sahneye anadolu ateşi çıktı gerçekten çok güzel bir gösteri yaptılar ilk defa canlı izleme şansım oldu gösteri bittikten sonra Microsoft türkiye genel müdürü Çağlayan Arkan elinde davulla sahneye çıktı küçük bir gösteride Çağlayan Arkan’dan geldi.
Sahne çok güzel görünüyordu c#’taki süslü parantezler arasında iki tane dev ekran için Microsoft kesenin ağzını açmış biraz :)
Evet çevre böyleydi Gelelim yeniliklere visual studio 2008'i zaten betadan beri takip ettiğim için linq,silverlight,wpf,wcf gibi yeniliklerin altıldığı salonda uyumamak için kendimi zor tuttum :)
Diğer yandan sql’e yeni bir veri tipi geliyormuş goğrafya verilerini tutmak için nasıl çalışır ne yapar araştırmak lazım ve sql’de ki raporlama sistemi bayağa geliştirilmiş görsellik çok arttırılmış güzel iş çıkarmışlar sql tarafında sql henüz beta olmasına rağman garanti,koç sistem arçelik gibi büyük firmalar kullanmaya başlamışlar ayrıca güvenlik olarakta çok iyi olduklarını iddaa ediyorlar yapılan araştırmalara göre sql 2005 oracle’dan daha güvenliymiş 2008 ise 2005'ten daha güvenli olacakmış bekleyip görücez :)
Windows Server tarafında ise ilgimi çeken hiper-v teknolojisi oldu aslında var olan birşeymiş gibi geldi bana sanırın windows’a entegre etmişler yani olay şu oluyor ki windows server 2008'in var onun için sanallaştırılmış makinalar tanımlıyorsun ram’i işlemciyi hard disk’i yüzde olarak ne kadar kullanacağını belirliyorsun ayrı bir bilgisayar gibi çalışıyor tabi bu yıllardır kullanılan bir özellik 3. parti programlarla yapılıyordu ama windows’e entegre edilmesi daha güvenli ve daha stabil çalışmasını sağlayacaktır…
Böyle bir etkinlikti işte :)
bu arada Muhammed hocadan isteyipte vermediği Microsoft bardağına kavuştum sonunda :)
2 tane aldım birini onur’a vermek için ama ablam el koydu bardağa şansına küs onur :)
neyse üzülme trail cd’lerden aldım 2şer tane :)

--

--