Forum inšpiratívnych myšlienok

5 zásadných vecí za jediný krok v živote …

Alebo ako sa vypracovať na šíriteľku inšpiratívnych myšlienok

Nexteria
4 min readMar 20, 2016

--

Toto je teda autorka našeho príspevku. Martina Mlynská vyštudovala Fakultu Manažmentu, predtým francúzsky bakalársky program Medzinárodný manažment, absolvovala Nexteria Leadership Academy v jej začiatkoch (keď sa ešte volala Manageria), a momentálne pracuje ako konzultantka v spoločnosti Softec. Počas svojho pôsobenia zastrešovala kampaň pre podujatie zvané Fórum inšpiratívnych myšlienok.

Jej záujmom je ukázať, že ženy na vyšších manažérskych pozíciach sú rovnako schopné a profesionálne ako muži.

Veríme, že aj jej snaha rozšíri ženský leadership na Slovensku, a bude inšpirovať mnohé mladé ženy na ceste za splnením si svojich snov. Prečítaj si, ako sa jej zmenil život po prihlásení do rozvojového programu a čo sú hlavné piliere, na ktorých táto skúsenosť stojí.

Keď som sa pred 6 rokmi hlásila do rozvojového programu Nexterie, bola ešte stále len v začiatkoch, takže som poriadne netušila, do čoho idem. A určite som ani len nesnívala o tom, že to bude pre mňa tak zásadný krok v živote.

Čo som tým v živote získala?

1. Priatelia

Mala som možnosť stretnúť veľmi šikovných a aktívnych študentov, ktorí sa v NLA stali mojimi spolužiakmi. Každý z nás mal svoje ciele a mali sme chuť „makať“ a zlepšovať sa. Navzájom sme sa „hecovali“ a posúvali jeden druhého vpred. Je skvelé mať okolo seba ľudí, ktorí vás inšpirujú, nútia sa zamýšľať nad vašimi rozhodnutiami a pomáhajú vám napredovať. Zároveň sme ale vždy mali spolu kopec zábavy a stali sa z nás priatelia. Musím povedať, že väčšina ľudí, s ktorými sa po skončení VŠ pravdelne stretávam sú práve priatelia z Nexterie.

Na stretnutí s absolventmi. Nexteria Leadership Academy

2. Kurzy s expertmi

Aktivity NLA pre mňa mali veľkú pridanú hodnotu. Zúčastnila som sa množstva debát s naozaj zaujímavými ľuďmi, či už z biznisu, ako country manažérom Google — Rasťom Kulichom, alebo z iných sfér, napr. diskusia s Michalom Hvoreckým.

Vďaka Intenzívnym kurzom som sa zlepšila v soft skills, z čoho dnes v práci veľa čerpám. Tiež sme mali viackrát možnosť vyjsť zo svojej komfortnej zóny napr. pri predávaní Nota Bene, čo je jedným z mojich najsilnejších zážitkov vôbec, alebo pri kupovaní auta v rámci tréningu na vyjednávanie. Intenzívne kurzy sú ale zamerané aj na prácu na konkrétnych problémoch vo firme, takže sme napr. na 1 kurze riešili aktuálny problém v oblasti rozvoja produktu pre Eset.

3. Networking

Pridanou hodnotou týchto aktivít však nie je len samotné učenie a získavanie nových zručností, ale aj fakt, že som vďaka nim spoznala veľa zaujímavých ľudí z biznisu, a to nielen na juniorných pozíciách, ale aj senior manažérov a CEOs, s ktorými dodnes udržujem kontakty. Aj vďaka tomu som si našla svoj prvý korporátny job v Accenture na consultingu.

Študenti tiež majú možnosť ísť na projekt do top firiem alebo neziskových organizácií, kde si môžu vyskúšať, čo daná firma rieši a zamýšľať sa na aktuálne témy, ktoré hýbu svetom tej-ktorej firmy alebo neziskovky.

Jeden z našich mentorov: Tomáš Hasala, CEO Nexteria.

4. Mentoring

Vďaka NLA som mala tiež viacero mentorov, ktorí mi veľmi ochotne dodnes pomáhajú pri kariérnych rozhodnutiach a môžem s nimi riešiť moje súčasné pracovné výzvy.

5. Upevňovanie hodnôt

Čo je pre mňa na Nexteria naozaj dôležité je, že nestavia iba na intelekte, ale dáva dôraz aj na hodnoty. Svojich študentov učí, že ich talent je dar a zodpovednosť. Že úspešný človek je taký, ktorý sa stará o svoje okolie. Do komunity preto prináša ľudí, ktorým nie sú ukradnuté problémy našej spoločnosti a snažia sa ich riešiť. Jedným z podporovateľov takmer od založenia Nexterie je napríklad aj súčasný prezident Andrej Kiska.

Kto by sa teda mal o Nexteriu zaujímať?

Prevažne študent, ktorý:

  • chce v živote niečo dosiahnuť a pracovať na veciach, ktoré mu dávajú zmysel,
  • má chuť na sebe tvrdo pracovať,
  • sa chce obklopiť inšpiratívnymi a aktívnymi ľuďmi,
  • má chuť žiť v tejto krajine

Skrátka, ak chceš prispieť k tomu, aby sa ľudia na Slovensku mali lepšie,
potom je Nexteria určite pre Teba!

--

--

Nexteria

Meníme budúcnosť Slovenska prípravou novej generácie slušných a schopných mladých ľudí. nexteria.sk