Asia #1 § 2015–07–12

David Šolc
3 min readFeb 20, 2016

Langkawi — Penang

V dnešním plánu je cesta na Penang, avšak až odpolední lodí, která vyplouvá v 17.15 z přístavu v Kuahu. Tudíž ráno balíme, abychom měli připraveno na odjezd, dáváme na kupu špinavé prádlo, které poté vezeme do “pračka jako služba” a za 4.5 MYR za 1 kg prádla necháváme express (3 hodiny) vyprat a vysušit. Znovu snídaně a poté jsem slíbíl “válení se na pláži”. Což se mi samozřejmě i po namazání vymstilo. Před vrácením skůtru se ještě jdeme naposledy projet do neprozkoumaných ulic a zákoutí podél pláže. Poslední oběd na Langkawi, koupě trička a finální sprcha na základně. Tachometr na skůtru se zastavil na 30422.5 km což nám dělá necelých 300km během pobytu na Langkawi. Loučíme se s naším hostitelem, předáváme jak skůtr, tak bydlení a byl nám přivolán taxi až pod nos, který nás odvezl do Kuah za 30 MYR, což je jak jsem si zjistil standardní cena. Procházíme opět duty free (celé Langkawi) shopem, abychom se dostali k samotnému nástupušti na molo. Po chvíli se nám otevírá brána k našemu molu a už si sedáme do pěkné lodi asi pro 100 lidí, sedačky v podpalubí, jelikož je to rychloloď. Opět stejně jako v taxících je to pěkný mrazák a tak vytahujeme bundy, které ani nestačí a i tak nám je pěká zima. Moře bylo nejspíše celkem klidné a tak cestu za sledování Bčkového Bollywood filmu a spaní přežíváme bez pytlíků. Přes AirBnB máme domluvený pokoj poblíž centra Georgetownu a kontakt, že nás vyzvedne u přístavu, jak bylo slíbeno, tak bylo splněné a po přijezdu nás náš kontakt naviguje na autobusové nádraží, které je po výstupu z přístavu doleva a pořád rovně asi 400 metrů. Samozřejmě si musíme cestu probojovat přes xx taxíků a nahaněčů, ale stálo to za to. Cesta autobusem stojí klidně přes celý Georgetown 2 MYR na jednoho, kdežto taxi by nás stálo 10 MYR jen na zmíněné autobusové nádraží, natož přes celé město. Přijíždíme na určenou zastávku a tak vystupujeme. Ocitáme se na sídlišti mezi odhadem 20 patrovými paneláky a pod nimi opět lokální market, kde právě všichni končí večeře. Náš hostitel přijíží o pár minut později na skůtru a uvádí nás do jeho bytu v paneláku ve 3. patře.

Trochu vzdáleně by se to dalo přirovnat k 13. okresku, všude na zemi bordel (ale to i na Langkawi). Tady jsme najednou oproti Langkawi mezi xx místními a koukají na nás trochu divně, očividně moc cizinců do paneláků nechodí. Jsme ubytování v malinkém pokoji za 50 MYR na noc v bytě našeho hostitele, který má svou ložnici s partnerkou, která zrovna není doma (ruska) a malý obývák, kuchyňku spojenou se záchodem a sprchou. Vybalujeme potřebné věci a dáváme se do řeči v obýváku. Dozvídáme se spoustu tipů o Penangu a také se navzájem poznáváme co se týče řeči a kultury. Všechno samozřejmě v angličtine. Poté se odebíráme do našeho skromného pokojíčku a snažíme se při ruchu města a písniček z obýváku usnout na jedné 80cm matraci, přičemž jsme oba spálení z dnešního výletu na pláž.