Android Retrofit 2 ile REST Api Kullanımı (POST)

Murat turan
1 min readJul 19, 2018

--

Burada get işleminin nasıl yapıldığını anlatmıştım.Şimdi sıra POST işleminde

1)İnterface’ye ekleme

ilk olarak APIService adlı interfacemize bunu ekliyoruz.URL’nin nereye gideceğine dikkat ediyoruz tekrar.

2)Verilerin dizaynı

Önceki yazıyı referans alacağınızı düşündüğüm için detaya girmeden POJO linkini buraya bırakıyorum.Bunu üretirken son çıktının elimizde olması gerekiyor ona göre nesne haline getirip kullanacağız.Hazır servisleri deneyebilirsiniz değiştirerek zira ben öyle yapmaya çalışıyorum öğrenirken.

Get kısmından farklı olarak bunda dizi içinde dizi yok bu yüzden MainActivity içinde bir List tanımlaması yapmıyoruz.

Üstte <data> nesnesi olarak call yaptık.Bu data nesnesi burada üretiliyor.

3)MainActivity.java

hom adında bir metod yazdık.Get işleminden farklı hiçbir şey yapmadık.

Sadece apis.at(“morpheus”,”leader”); // Kısmına dikkat etmenizi istiyorum.Zira burası yukarıda interfacede tanımladığımız alanları doldurduğumuz yer.

onResponse tarafında post işlemine karşı ne döndüğünü elde etmemizi saglayan bir log çıktısı alıyoruz.

Proje linki burada incelemek isteyenler için.

snowronark@gmail.com

--

--

Murat turan

Full Stack Developer — Certified AWS Solutions Architect Associate