Hâle
Pamukkale YBS
Published in
2 min readSep 11, 2020

--

Yönetim Bilişim Sistemleri nedir?

Öncelikle Yönetim Bilişim Sistemleri 4 yıl, bazı üniversitelerde hazırlıkla beraber 5 yıllık bir bölümdür. Genelde kimse bilmediği için 2 yıllık zannettiğinden dolayı bu açıklamayı yapmak gereği duydum. Şimdi asıl konumuza dönelim.

Yönetim Bilişim Sistemleri (Management Information Systems) insanların, işletmelerin ve organizasyonların ortak çalışmasıdır.
Bölümün amacı, bilişim alanında yaşanan tüm gelişme ve yeniliklerin işletmelere yapacağı katkıların farkında olan, çözümler üretebilen ve işletmelerin her aşamasında karar verici konumunda olan insan gücü yetiştirmektir.

YBS öğrencileri, işletmelerin şirket faaliyetlerini geliştirmek için bilginin nasıl toplanacağını ve nasıl kullanılacağını öğrenirler. bu öğrenme sürecinde işletme ve bilgisayar biliminden yararlanırlar. yani; yönetim bilişim sistemleri, işletme, bilgisayar ve bilişim sistemlerini bir arada inceleyen disiplinler arası bir anlayıştır.

Yönetim Bilişim Sistemleri mezunları ne iş yapar?

Yönetim Bilişim Sistemleri mezunlarının iş skalası çok geniştir.

  • — Programcı,
  • — Bilgi Sistemleri Yöneticisi,
  • — Proje Uzmanı ve Yöneticisi,
  • — IT Uzmanı ve Yöneticisi,
  • — İş Analisti,
  • — Pazarlama Uzmanı ve Yöneticisi,
  • — Finans Uzmanı ve Yöneticisi,
  • — İnsan Kaynakları Uzmanı/Yöneticisi
  • — Akademisyen
  • — Sistem Analisti ve Tasarımcısı vb. alanlarda çalışma imkanları vardır.

Buradaki amaç sizin hangi alana yönelip o alanda neler yaptığınızdır. Kendinize neler katarsanız, hangi alanda uzmanlaşırsanız o unvanı alırsınız.
Maaş skalası da haliyle çok geniş hangi alanda neyi ne kadar nasıl yaptığınıza bağlı. Kendinizi ne kadar geliştirip bilgi sahibi olursanız o kadar fazla maaş alırsınız.
Yönetim ve Bilişim olarak iki ayrı başlıkta olduğu için okurken neye yönelmek isterseniz seçmeli derslerde o alanları seçebilme imkanınız var. Ama genel olarak okullarda %50 yazılım %50 işletme olarak bilinmektedir.

YBS öğrencilerinin taşıması gereken özellikler:

  • takım arkadaşlarıyla birlikte çalışabilme
  • teknoloji hakkında stratejik düşünebilme
  • kendi fikirlerini geliştirebilen ve uygulayabilme
  • hem bilişim hem de işletme bilimi arasında köprü kurabilme
  • ayrıntıları ve büyük resmi görebilme
  • zaman ve kaynakları iyi yönetebilme
  • kusursuz iletişim kurabilme
  • problem çözebilme

Eğer bu özelliklere sahipseniz ve bu özellikleri geliştirebileceğinize inanıyorsanız YBS bölümü tam size göre.

Gelecek yazılarımda görüşmek üzere. :)

Kaynakça:Berkan Aslan

--

--