YBS’de Ağ Sistemleri Yöneticiliği

Hakan Yavuz
Pamukkale YBS
Published in
2 min readSep 9, 2020

Yönetim Bilişim Sistemleri bölümünde okumaktayım,bu makalede sizlere ağ sistemleri yönetciliği mesleğinden bahsedeceğim.

Ağ Yöneticisi Tanımı(Ağ Yönetim Uzmanı)

Bir ağ yönetim uzmanı genellikle switch, hub, yönlendiriciler, PBX sistemleri, fiber/bakır/kablosuz, veri kablolama/sinyal, LAN/WAN yapılandırma, bulut bilişim, Intranet ve internet ile ilgilenir. Ağ yöneticileri switch, hub, yönlendirici gibi farklı cihazları, hızlı ve verimli bir şekilde mevcut olan ağ’a bağlarlar. Ağ yöneticileri hemen hemen her sanayi ve şirkette modern iş rollerini kuvvetlendirmek için istihdam edilmekte ve ağ analistleri ve ağ mimarlarının meslek tanımlarıda ağ yönetim uzmanlığı tanımına yakındır.

Ağ Yönetimi; veri iletişim ağlarının güncel teknolojiler doğrultusunda tasarlanması, temini, kurulumu, yönetimi, yüksek devamlılıkta ve performansta çalışmasının sağlanması ve güvenlik politikalarının uygulanması konularında yol gösterici olur.

İhtiyaca göre aşağıdaki sertifikalardan herhangi biri veya daha fazlası talep edilebilir.

CISCO/Juniper

CompTIA Server+

Microsoft MCSA, MCITP ve MVSE

Linux Sertifikaları

Red Hat Sertifikası

VMWare

Oracle

Ağ Yönetim Uzmanı Görev Sorumlulukları

Ağlardaki donanım ve yazılım günceller,yükler ve sorunları giderir.

Ekipman ve sunucu/bilgisayar diğer ağ cihazlarının parçalarının envanterini alır.

Bilgisayar ve ağ cihazları için sistem standartları geliştirir ve belgeler.

LAN / WAN ağ onarımlarını tavsiye eder ve planlar.

Nasıl bir ağ yöneticisi olacağınız size kalmış

veya

--

--