Biyomedikal Mühendisliği’nden Backend Geliştiriciliğe: Morvarid İnci Kayık’ın Hikayesi

Nilay Gül Yılmaz
Patika.dev
2 min readSep 17, 2021

--

Morvarid İnci Kayık, Çukurova Üniversitesi Biyomedikal Mühendisliği mezunu. Apsiyon ile gerçekleştirdiğimiz .NET Core bootcamp’in katılımcısıydı ve başarıyla tamamlayarak Apsiyon ekibinde Jr. Backend Developer olarak çalışmaya başladı!

Bizler de İnci’in bu yolculuğunu kendinden dinlemek istedik!

Kendini kendi cümlelerinle bize tanıtır mısın?

Ben Morvarid İnci Kayık. 25 yaşındayım. Çukurova Üniversitesi Biyomedikal Mühendisliği mezunuyum.

Bir Biyomedikal Mühendisi olarak yazılımla ne zaman tanıştın?

Yazılımla ilk üniversitede tanıştım. C ve C++ dersleri almıştım.

Patika.dev’le yolların ne zaman kesişti? Burada hangi dersleri aldın?

Patika ile Nisan 2021’de bootcamp ilanını sosyal medyada görmem ile tanıştım. GIT, C# 101, HTML, CSS, Bootstrap ve JavaScript derslerini aldım.

Apsiyon bootcamp’i yolculuğun nasıldı, neler yaşadın?

Bootcamp yolculuğu bana çok fazla şey öğretti. Sadece yazılım alanında değil iş hayatına dair de çok fazla şey öğrendim. Haftasonu derslerle hafta içi de ödevler ve etkinliklerle geçen dolu dolu bir 8 haftaydı.

Şu an Junior Backend Developer olarak Apsiyon’da işe başladın, kendini nasıl hissediyorsun?

Hayalini kurduğum mesleğe kavuşmanın ve kariyerime bu alanda devam edebilecek olmanın mutluluğunu yaşıyorum. Herkesin mutlu olduğu, işine severek geldiği ve en önemlisi takım ruhunun olduğunu Apsiyon ailesine katılmak benim için büyük bir şans. Yazılım alanındaki ilk iş deneyimimin Apsiyon’da olmasını sağlayan Patika ekibine, hocamız Murat Genç’e ve eğitime her zaman destek veren Apsiyon ailesine çok teşekkür ederim.

Farklı bölümlerden veya iş deneyimlerinden gelip yazılıma geçmek isteyen kişilere neler tavsiye edersin?

Ben yazılıma yeni başladığımda bir yol haritası çizmek benim için zordu. Bu yüzden özellikle yazılıma yeni başlayanlara tavsiyem Patika’da bulunan dersleri incelemeleri. Patikalar sizi adım adım yönlendirdiğinden bir yol haritası oluşturmak için zaman kaybetmemiş hemde yeni şeyler öğrenmiş olacaklar.

En önemli tavsiyem başka bölümden mezunum ya da başka sektörde iş deneyimim var diyerek motivasyonlarını kaybetmemeleri. Öğrenmek istediğimiz her şeyi internetten öğrenebiliriz. Çok isteyerek ve buna gerçekten zaman ayırıp çokça çalışarak hedeflerini ulaşacaklarından hiç şüphem yok.

Son olarak başka bölümlerden mezun olup yazılıma geçmek isteyenler ilginizi çeken katılmak istediğiniz bootcamp’lere başvuru yapmaktan çekinmeyin.

***

Sizler de bootcamp’lere katılarak İnci gibi hem yazılım dünyasına adım atıp hem de işe yerleşme fırsatı yakalamak isterseniz başvuruya açık bootcamp’lere buradan göz atabilirsiniz!

--

--

Nilay Gül Yılmaz
Patika.dev

ITU-Electronics and Communication Engineering Student