Guldfiskens pulled kycklinglasagne

Erik Roman
pepparkaksgröt
1 min readJan 29, 2018

--

Ibland är mat det svåraste som finns. Jag har inte riktigt tid. Är inte ens sugen på att äta. Men det är lunchdags och kollegorna undrar om jag har mat med mig. – Vi ska gå ut och handla lunch ska du följa med? Så jag följer med för jag har ingen mat, men vet inte alls vad jag ska köpa. Väl inne i ICA-butiken ringer en leverantör som jag sökt tidigare under dagen. Efter ett kort samtal inser jag att alla andra redan är klara och står och väntar på mig vid utgången. Herregud, vad ska jag köpa? Nästan lite panikslaget trippar jag förbi kyldisken och plockar upp en inplastad färdigrätt, skyndar mig mot kassan och betalar de 49,50 kronor som plastlådan kostar.

Jag är faktiskt lite förbryllad över min förmåga att agera både snabbt och bestämt – men jag har ingen aning vad det är jag har köpt. Fyra microminuter senare sitter jag i lunchrummet och stirrar på en ljusbrun fettglänsande klump i svart plastlåda. ”Guldfiskens Pulled kycklinglasagne” – vad är det för någonting och varför ska jag äta det?

--

--