kaveh
Pirate Chain
Published in
9 min readNov 10, 2018

--

بررسی حفظ حریم خصوصی :

وقتی درباره ارز دیجیتال و یا حریم خصوصی از هر کسی در خیابان بپرسید و اولین پاسخی که به ذهن او می رسد، تصوری اشتباه درباره ی استفاده از آن به دلایل مختلف است ( که محدوده ای بسیار بزرگی از پاسخ ها را شامل می شود.)

این مقاله به شما دلایل متعددی برای حفظ حریم شخصی در دنیای متفاوتی از آینده مالی و شخصی شما را ارائه می دهد.

ابتدا باید این فرض را بپذیریم: درک کنید که بلاک چین پابر جا می ماند و رو به پیشرفت است و در حال حاضر به موسسات مالی بزرگ متصل است. ( مانند: مورگان جیس (1) فیدلتی (2) و افراد دیگر..)

و چگونگی این موضوع بر شما نیز تاثیر می گذارد . این سؤالات خودتان را بپرسید:

1. آیا می خواهید شرکت بیمه درمانی شما بداند چقدر پول برای سیگار پرداخت کرده اید؟
2. آیا می خواهید کارفرمای شما بداند که هر روز از ساعت 10 صبح تا 3 بعد از ظهر به طور منظم به استارباکس می روید؟
3. آیا می خواهید شرکت بیمه وسایل نقلیه شما بداند که شما به صورت خصوصی یک آسیب کوچک در گلگیر ماشین خود را تعمیر کرده اید و تصمیم گرفتید مشکل خود را ثبت نکنید؟
4.آیا می خواهید شرکت وام شما نرخ بهره خود را افزایش دهد وقتی که آنها متوجه شوند شما70٪ از کارهای مالی خود را از دست داده اید؟
5.آیا می خواهید میزان دارایی های مالی خود را بر روی بلوک عمومی عمومی قرار دهید؟
6.آیا می خواهید بلوک های تبلیغاتی شما را به طور عمومی نشان دهند که شما یا افراد دیگر مهم در زندگی شما، در کلینیک باروری و یا کلینیک سقط جنین هزینه زیادی پرداخت کرده اند؟

یک فرد معمولی، نمی داند چگونه از منابع را برای ردیابی معاملات از یک کیف پول به دیگری استفاده می کند و یا با کمک ردیابی آدرس آی پی می تواند خانه شما را شناسایی می کند. با این وجود، این کار چند دقیقه ای در سطح نهادی انجام می شود و صنعت داد و ستد فدراسیون بلاکچین را تحریک می کند. در حال حاضر شرکت هایی مانند سی پی تریس وجود دارد که ارائه دهنده راه حل هایی برای معکوس کردن تجزیه و تحلیل معاملات بلوک هستند. دولتهای دانمارکی (3) و ژاپن (4) چنین راهکارهایی را برای حل جنایات انجام داده اند. با این وجود، تعدادی از این شرکت های قضایی بلاک چین توسط دولت فدرال ایالات متحده ، (5) قرارداده شده اند و با نرم افزار سفارشی داده های بلاک چین را برداشت می کند تا معاملات معکوس را معکوس کند و آنها را به افراد نشان دهد.

“من این موضوع را در سراسر جهان مورد بحث قرار داده ام، هر زمان که کسی به من گفته است،” من واقعا در مورد تجاوز به حریم خصوصی نگران نیستم، زیرا من چیزی برای پنهان کردن ندارم. “همیشه هم همین را به آنها می گویم . قلمم را می گیرم، آدرس ایمیلم را می نویسم من می گویم، “آدرس ایمیل من این است. آنچه من از شما می خواهم انجام دهید این است؛ وقتی که به خانه می روید، رمز عبور تمام ایمیل های خود را برای من ارسال کنید. همه ایمل ها را ارسال کنید نه فقظ ایمل های کاری یا یکی از ایمیل های شما ، زیرا من می خواهم از طریق آن هر کاری که شما در حالت آنلاین انجام می دهید، را ببینم و هر چه می خواهم بخوانم و هر آنچه می خواهم به اشتراک بگذارم. پس، اگر شما فرد بد نیستید، اگر هیچ کاری اشتباهی انجام ندهید، نباید چیزی را پنهان کنید “

-گلن گرینوالد، وکیل، روزنامه نگار و نویسنده هیچ جایی برای مخفی کردن در کنفرانس تد (6)

اگر شما یک سرمایه گذار ارز دیجیتال هستید و از طریق کوین ببس یا جیمینی وارد شده اید و حساب بانکی خود را متصل کرده اید، تمام کیف پولتان محافظت نشده و همه به شما دسترسی دارند. ویژگی های شخصی شما در مورد نحوه تجارت شما، تنظیمات شما از نوع پروژه ها، اینکه آیا شما شکار آسان برای پروژه های کلاهبرداری هستید، همه چیز را برای خرد کردن وجود دارد.

“ما معتقدیم که حفظ حریم خصوصی یک حقوق اساسی بشر است. مهم نیست که شما در کدام کشور زندگی می کنید، این حق باید با چهار اصل اساسی محافظت شود:

اولا، شرکتها باید خودشان را به چالش بکشند تا اطلاعات مشتری را بررسی نکنند یا این داده ها را از ابتدا جمع آوری نکنند.

دوم، کاربران همیشه باید بدانند که چه اطلاعاتی از آنها جمع آوری شده و چه چیزی برای آنها جمع آوری شده است. این تنها راهی است که کاربران را قادر می سازد تصمیم بگیرند که چه مجموعه ای قانونی است و چه چیزی نیست.

سوم، شرکت ها باید تشخیص دهند که داده ها متعلق به کاربران است و ما باید مردم را برای دریافت یک کپی از اطلاعات شخصی خود و همچنین اصلاح و یا حذف آنان مطلع سازیم.

و چهارم، هر کس حق دارد به امنیت داده های خود دسترسی داشته باشد. امنیت در قلب تمام حریم خصوصی و حفظ حریم خصوصی اطلاعات است. “

- تیم کوک، مدیرعامل شرکت اپل (7)

منابع:

1. http://fortune.com/2017/10/16/jp-morgan-bitcoin-blockchain/

2. https://www.wsj.com/articles/fidelity-offers-professional-investors-access-to-a-new-world-trading-bitcoin-1539621000

3. https://www.newsbtc.com/2017/02/21/denmark-bitcoin-tracing-transactions/

4. https://cryptoslate.com/japanese-police-adopt-cybersecurity-software-to-trace-bitcoin-transactions/

5. https://cointelegraph.com/news/public-records-show-us-government-tripled-investment-in-blockchain-analysis-firms-in-2018

6.https://www.ted.com/talks/glenn_greenwald_why_privacy_matters/transcript#t-927598

7. https://twitter.com/tim_cook/status/1055035539915718656

وضعیت فعلی حریم خصوصی:

مدرک برای اثبات حریم خصوصی در ارز دیجیتال “ دانش اثبات صفر” است. شواهد دانش صفر حقیقت چیزی را بدون تایید اینکه چگونه این حقیقت شناخته شده است یا محتوای این حقیقت را با تأیید کننده به اشتراک می گذارد، تأیید می کند. از این رو، هنگام استفاده از معیارهای دانش صفر برای رمزنگاری ارز، معاملات بدون اعتبار می تواند بدون نشان دادن هر گونه اطلاعات در مورد آدرس فرستنده، مبلغ معامله یا آدرس گیرنده اعتبار یابد.

زیکش یک ارز دیجیتال پیشگام است که به استفاده از الگوریتم زدکی- اسنارک و دانش صفر معروف است. با این حال، “کمتر از 1٪ از معاملات زیکش بین آدرس های محافظت شده و محافظت نشده” (1) است. این آسیب پذیری را برای کاربران ایجاد می کند که خواهان حفظ حریم خصوصی هستند، 99٪ دیگر از معاملات غیرقانونی، داده های پایگاه داده برای تجزیه و تحلیل زنجیره ای است که به افراد ذینفع اجازه می دهد تا 1٪ از معاملات خصوصی را رمزگشایی کنند.

همچنین تلاش های دیگری برای پول های ناشناس وجود دارد، از جمله مونرو (ایکس ام آر) دش و زدکوین( ایکس زد سی) ابتدا اجازه دهید درباره زدکوین صحبت کنیم. زدکوین با استفاده از الگوریتم لیرا2 اثبات کار خود را انجام می دهد و مجموع عرضه 21.4 میلیون سکه را دارد. زدکوین از الگوریتم زیرو کوین استفاده می کند که اساسا با سوزاندن یک سکه (و تاریخ آن) و “سوزاندن” یک سکه جدید کار می کند. زیرو کوین دارای مزایای زیادی است، با این حال، مقدار معامله را پنهان نمی کند. علاوه بر این،یک ویژگی اختیاری برای زدکوین است. در زمان نوشتن این مقاله، کمتر از 10 درصد از معاملات زدکوین از سکه های قیمتی استفاده می کنند. این در حالی است که بیش از 90٪ از معاملات را به عنوان پایگاه داده برای تجزیه و تحلیل زنجیره ای و جستجوی معکوس معامله می کند. معاملات زدکوین هویت فرستنده را مخفی می کند، با این حال، آدرس گیرنده و مقادیر معامله در بلاک چین پخش می شود، بنا براین، این فقط شبه حریم خصوصی است.

زیکش ، دش و زدکوین با ایجاد ویژگی های حریم خصوصی اختیاری ایجاد محیطی از معاملات شفاف ایجاد می کنند. این عمل به طور قابل ملاحظه ای تلاش های کاربران را در جهت تمایل به انجام معاملات خصوصی تضعیف می کند.

مونرو (ایکس ام آر) همراه با زیکش به عنوان رهبران بازارچه بخش خصوصی است. مونرو در ابتدا با 18.4 میلیون پوند عرضه شد. مونرو از الگوریتم کریپشن واچ برای اثبات کار استفاده می کند و از ریگ سیگ / ریگ سی تی برای جلب هر متقاضی فرستنده و تراکنش استفاده می کند. الگوریتم ورودی را از تراکنش ها مخلوط می کند و آنها را مخلوط می کند. با این حال، الگوریتم فقط از حداکثر 7 تراکنش استفاده می کند (ارتقا داده شده از 4). مونرو فقط الگوریتم بالت پروف را برای مخفی کردن ارزش معاملات ارزیابی کرده است. فاکتور اصلی که مونرو را نقش رهبر بازاریابی بخش خصوصی می داند این واقعیت است که حریم خصوصی آن غیر اختیاری است، همه آدرس ها و معاملات به طور پیش فرض فقط خصوصی هستند.

تا به امروز، هیچ گونه ارز دیجیتال مجازی کامل وجود ندارد، و حتی یک پیشنهاد در بازار نزدیک به ایده آل نزدیک نیست.

منابع:

لورا شین — پادکست آنچیند قسمت 88، 10/16/18 57’22’’

گزینه ای کاملا خصوصی و امن در ارز دیجیتال — ارز پرت

پرت (ای ای ای آر) یک ارز دیجیتال جدید است که به تدریج طراحی شده تا بهترین گزینه در ویژگی حفظ حریم خصوصی باشد. مجموع پرت کمتر از 200 میلیون خواهد بود. زمان بلوک تقریبا 60 ثانیه است و تقسیم پاداش هر 388،885 بلوک یا حدود 270 روز اتفاق می افتد.

پرت به طور پیش فرض دارای بهترین ویژگی های زیکش ، زد کی — اسنارک و مونرو برای اجرای قانون حریم خصوصی است. تمام آدرس ها به طور پیش فرض از زد — آدرس محافظت می شوند، همانطور که همه معاملات به طور پیش فرض معاملات — زد هستند. این به این معنی است که توازن هر آدرس برای هیچ کس دیگری در کنار کاربر قابل مشاهده نیست. معاملات نیز نمی توانند ردیابی شوند چون هیچ معیاری از تراکنش وجود ندارد. توسعه دهندگان متفکر نیز تعامل با شبکه تور را فعال کرده اند تا ایمن سازی حریم خصوصی از منبع به طور کامل حفظ شود: آدرس آی پی کاربر.

یکی دیگر از ویژگی های بسیار منحصر به فرد ارز پرت مجموعه نامحدود آن است. این ویژگی هدفمندانه طراحی شده است تا از تقریبا هر معامله ای که تا کنون رخ داده است استفاده شود تا مجموعه ای ناشناش ایجاد شود. در مقایسه با استفاده از مونرو از 7 معاملات برای ریگ سیگ ، زیکش یا زدکوین مجموعه ای از 1000 بهبود است، اما در پرت مجموعه بی نهایت از معاملات ایجاد یک مجموعه غیر قابل قبول است.

از این رو، برای اولین بار، الگوریتم پرت اجازه می دهد تا یک رمزنگاری معکوس، جایی که غیرممکن است بدانیم یا پیگیری کنیم که کدام یک معامله را ارسال کردیم، مقدار معامله چه مقدار است و چه کسی معامله را دریافت کرد. به آن اضافه کنید، هیچ کس نمیتواند تعادل آدرس ها را ببیند و بدین ترتیب پولی ناشناس را ایجاد می کند.

حریم خصوصی تنها ویژگی برجسته ارز پرت نیست. ارز پرت همچنین توسط شبکه بیت کوین با استفاده از تأیید کار به تاخیر افتاده (دی پی ا دبلیو) تأمین می شود. کومودو و پرت از این رو بلاک چین خود را با استفاده از 64 گره انتخاب شده تأیید می کند که معاملات را تأیید می کنند و به طور ضمنی آنها را به شبکه بیت کوین منتقل می کند.

ارز پرت یک زنجیره مستقل ساخته شده در پلت فرم کومودو است. کومودو فورک زیکش بود، از این رو الگوریتم اکیوهش، زد کی — اسنارک و ارتقاء آینده سپلینگ را به ارث برده است .سپلینگ استفاده از کیف پول لایت و کیف های موبایل را فعال می کند، هر دو در حال حاضر در حال توسعه هستند. علاوه بر این، تکنولوژی جدید اغلب تحولات جدید را به ارمغان می آورد. تیم پشتیبان پرت تبادل خود را با توسعه تورتگا پیش می برند،. تورتگا اولین تبادل محرمانگی در جهان خواهد بود. ارز پرت همچنین اولین معامله- زد را در زمینه های اختصاصی مایناینگ، در یک دامنه زنجیره ای و به زودی در یک افزونه تجارت الکترونیک برای تجار معرفی خواهد کرد.

همانطور که می بینید، ارز پرت (ای ای ای آر) برای تمام اهداف ضروری ارز دیجیتال به صورت کامل و محرمانه است که کاملا بی نظیر و خصوصی است.

تنها در 2 ماه اول از زمان شروع آن، بسیاری از سرمایه گذاران ارز پرت را انتخاب کرده اند. ارز پرت بدون هیچ پاداشی برای بنیانگذار یا توسعه دهندگان رو به رشد است، رشد ارز پرت حمایت ارایه شده توسط جامعه ارگانیک است. بیش از 1000 طرفدار در توییتر از ارز پرت پشتیبانی می کنند، و ارز پرت را به رتبه سومین اکیو هش در صنعت می رسانند (متعاقب زیکش وهیروزن ):

اگر این گزارش و اطلاعات ببشتر در این زمینه علاقه دارید، با مراجعه به وب سایت و یا هر یک از رسانه های اجتماعی، اطلاعات بیشتری کسب کنید:

Website: pirate.black

Twitter: @PirateChain

Discord: https://discord.gg/q3WEARj

Reddit: https://bitcointalk.org/index.php?topic=4979549.0

Bitcoin Talk: https://bitcointalk.org/index.php?topic=4979549.0

Or, if you’re ready to try it out, there is an small onboarding fund offering ARRR at a low rate (all funds raised go towards community development): https://dexstats.info/onboarding.php

--

--

kaveh
Pirate Chain

IT engineer & programmer , Blockchain expert