kaveh
Pirate Chain
Published in
5 min readNov 16, 2018

--

مقایسه بیت کوین پرایوت و پرت

کدام سکه از لحاظ امنیت بهتر است — مقایسه بیت کوین پرایوت و پرت

شفافیت معاملات در بلاک چین یک مشکل بزرگ است که بسیاری از ارزهای دیجیتال می خواهند آن را حل کنند.سکه های ایمن و محافظ حریم خصوصی متعددی از جمله بیت کوین پرایوت وجود دارد. بیت کوین پرایوت رویکردهای خوبی دارد و قصد من این نیست که بگویم بیت کوین پرایوت بد است. اما پرت بهتر از آن عمل می کند و دقیقا همان چیزی است که من می خواهم در این مقایسه با آن مقابله کنم.قبل از رفتن به این مقایسه، مقایسه های دیگر ما را به مونرو و ورج را مطالعه کنید

بیایید ابتدا با داستان بیت کوین پرایوت و پرت شروع کنیم. هر دو سکه نسبتا جوان هستند. بیت کوین پرایوت در فوریه سال 2018 منتشر شد، پرت در سپتامبر همان سال عرضه شد.
بیت کوین پرایوت یک فورک سخت از بیت کوین و زدکلاسیک است. اسپین آف در روز 28 فوریه 2018 صورت گرفت. تصویری از تمامی ابعاد بیت کوین و بیت کوین پرایوت گرفته شد و بیت کوین پرایوت ایجاد شده در یک زمین 1: 1 توزیع شد. برای مثال، اگر شما در زمان عکس فوری 0.7 بیت کوین و 150 زدکلاسیک داشتید، می توانید 150.7 بیت کوین پرایوت دریافت کنید.
پرت یک سکه قابل ماین است و از جامعه کومودو تشکیل شده است. یک اسسچین که برای اولین بار در نظر گرفته شده برای آزمایش بوده، زیرا تا آن زمان یک سکه ناشناس بود که کاملا امن بود. بنابراین یک آزمایش موجب شد تا پرت یکی از خصوصی ترین سکه ها در میان ارزهای دیجیتال در حال حاضر باشد.

فناوری زد کی اسنارکس

هر دو سکه بیت کوین پرایوت و پرت از تکنولوژی زد کی اسنارکس استفاده می کنند. دانش صفر دو طرف را قادر می سازد تا معامله ناشناس را با یکدیگر انجام دهند.
با استفاده از تکنولوژی زد کی اسنارکس ، تمام پرداخت ها در بلاک چین منتشر می شوند، اما فراداده های تراکنشی می توانند فرستنده و گیرنده شناسایی را شناسایی نکنند.
اما در حالی که بیت کوین پرایوت به کاربر امکان انتخاب یک آدرس عمومی یا خصوصی اختصاص می دهد، آدرس های پرت مجبور به خصوصی بودن هستند. و این دقیقا همان جایی است که می گوییم تفاوت میان این دو سکه وجود دارد. حفاظت از داده ها در بیت کوین پرایوت اختیاری است، به عنوان مثال بخش هایی از بلاک چین شفاف هستند. در حالی که پرت کاملا ناشناس است و فقط 0.1٪ از آدرس ها شفاف هستند. اینها آدرس های صنعت ماینی هستند که تمام معاملات خود را در زد ادرس انجام می دهند.

تکنولوژی تاخیر در اثبات کار

یکی دیگر از نکته های مهم حفاظت در مقابل حملات 51٪ است. بیت کوین پرایوت مانند تقریبا هر سکه ای است که در معرض خطر قرار گرفته است تا هک شود.
در 13 اکتبر، ژئوکلد هکر اخلاقی به وعده خود مبنی بر اینکه 51 درصد از هشریت از آلت کوین را به دست می آورد عمل کرد و در ابتدا انیشتین را انتخاب کرد. با این حال، انیشتین پیش از این مکانیسم امنیتی مدارک کومودو را تأیید کرده بود. ژئوکلد مجبور بود که این حمله را متوقف کند و پس از آن متوجه شد که نتوانست بر دی پی ا دبلیو غلبه کند. بعدا توسط یکی دیگر از هکرها (فورک ویچ) تایید کرد که بیهوده سعی کرده اند شبکه ی انیشتین را بگیرند

در نهایت، ژئوکلد بیت کوین پرایوت را انتخاب کرد و به سرعت کنترل اکثریت ارزش هاش را به دست آورد. او 51٪ بود، اما مجبور بود که این حمله را متوقف کند، زیرا سرویس های جریان داده پلاگین را کشف کرده بودند.

ژئوکلد ثابت کرده بود که بیت کوین پرایوت در معرض حمله 51٪ قرار داشت.

این بدان معنی است که اگر مهاجم کنترل کاملی از شبکه داشته باشد، می تواند معاملات دوگانه را انجام دهد. این بدان معنی است که او می تواند معاملات را معکوس کند و آنها را در جاهای دیگر انتقال دهد، به طور کامل شبکه را خراب می کند. او می تواند از معاملات بسیاری که می خواهد جلوگیری کند. برای مثال، مهاجم می تواند پرداخت های خاصی را مسدود کند و بنابراین شرکت کنندگان را غیر فعال می کند. او می تواند هر ماینری را از استخراج هر بلوک معتبر بازدارد و به جای آن پاداش خود را جمع آوری کند.

آسیب بالقوه بسیار زیاد خواهد بود!

پرت در برابر حملات 51٪ محافظت می باشد

پرت ، به عنوان یک کودک اکوسیستم کومودو، امن است. حملات 51٪ به علت تأخیر در کار (دی پی ا دبلیو) امکان پذیر نیست. دی پی ا دبلیو از حملات 51٪ جلوگیری می کند و علاوه بر آن بیت کوین هشریت نیز از آن حفاظت و از حملات جلوگیری می کند.
به عبارت ساده، دی پی ا دبلیو یک سرویس است که هر 10 دقیقه یک بار یک پشتیبان از زنجیره ای خود را بر روی بیتکوین ذخیره می کند. حمله کنندگان ابتدا باید با موفقیت به پرت حمله کنند. سپس مهاجمان باید به شبکه بیت کوین حمله کنند، که امروزه تقریبا غیرممکن است، زیرا این یکی از امن ترین شبکه ها است.
نتیجه

هر دو ارزهای دیجیتال از تکنولوژی و الگوریتم پیشرفته استفاده می کنند. تراکنش های پرت 99.9٪ ناشناس هستند، در حالی که بیت کوین پرایوت معاملات غیرمجاز را پیشنهاد نمی کند،همانطور که در زی کش، بخش های بزرگ بلاک چین شفاف هستند. نام تجاری خصوصی بیت کوین وعده زیادی می دهد، اما این تکنولوژی بهتر از سایر سکه های حفظ حریم خصوصی اختیاری نیست. در مقابل، معاملات پرت به طور پیش فرض خصوصی هستند، که باعث افزایش استفاده از این معاملات و امنیت بیشتر شبکه می شود.

پرت در برابر بیت کوین پرایوت بیشتر ناشناس و امن است. این باعث می شود پرت جزو یکی از بهترین سکه ها در حفظ حریم خصوصی باشد.

منابع

وب سایت :btcprivate.org

وب سایت :pirate.black

پیوندها:

توییتر:
@ PirateChain

تلگرام:
https://t.me/piratechain

ردیت:
www.reddit.com/r/piratechain

موضوع بیت کوین:
: https://bitcointalk.org/index.php؟topic=4979549.0

نظرات:

https://discord.gg/Bd4nY7C

--

--

kaveh
Pirate Chain

IT engineer & programmer , Blockchain expert