SNAPSHOT — Simone

Simone van de Wetering
PLAATSMAKERS
Published in
1 min readAug 2, 2016

Hoi! Mijn naam is Simone en sinds februari werk ik bij Kennisland als onderzoeker aan verschillende projecten rondom complexe sociale vraagstukken. Voordat ik bij Kennisland begon, woonde ik in Frankrijk waar ik met jonge hiphopvrouwen in de buitenwijk Seine-Saint-Denis verhalen over hun buurt optekende. Met PLAATSMAKERS. hoop ik van inwoners van Amsterdam Nieuw-West te weten te komen wat hun stad voor hen betekent. Hoe ervaren stadsbewoners hun wijk, straten, pleinen, en plantsoenen?Wat hebben verschillende mensen nodig in en van hun wijk? En hoe kan dat met al die verschillende mensen bereikt worden?

Foto: CC BY Sofie van Esch

Lievelingsdingen:

  • Lied: Groove Armada — My Friend
  • Sport: Rennen
  • Plek: de Piushaven in Tilburg
  • Tijdverdrijf: Lezen
  • Wie wil je zijn voor 1 dag: Kendrick Lamar

--

--

Simone van de Wetering
PLAATSMAKERS

Researcher and advisor social innovation at Kennisland