SNAPSHOT — Thijs

thijs van exel
PLAATSMAKERS
Published in
1 min readJul 29, 2016

Mijn eerste kennismaking met het Corfuplantsoen was via een bewonersavond. Op die avond gingen bewoners van woningen die direct aan het plantsoen liggen in gesprek met Achmed Baâdoud, Stadsdeelvoorzitter Nieuw-West over de overlast die zij ervaren van het plantsoen en de mogelijke oplossingen daarvoor. Het werd me meteen duidelijk dat ‘overlast’ een ingewikkeld thema is met veel dimensies en ‘eigenaren’ (een wicked problem wordt dat wel genoemd) . Met PLAATSMAKERS wil ik onderzoeken hoe we die complexiteit kunnen gebruiken om tot verschillende invalshoeken te komen die nog niet werden gezien. Hoe kunnen we het Corfuplantsoen tot een plek maken die iedereen op een goede, prettige manier kan gebruiken?

foto: CC BY Giorgos Gripeos

Omdat ik in de Pijp woon, is de kans groot dat je me ziet fietsen terwijl ik luister naar muziek van Wilco. In mijn vrije tijd ben ik vaak op Ameland of in musea (of beide, geloof me, het kan).

--

--

thijs van exel
PLAATSMAKERS

works at kennisland. brings people together in teams around complex social issues. loves to see ideas come to life and enjoys the pains that go with that.