Waar zijn de Hollanders/where are the Dutchies?

Walter van den Berg
Planeet vandenb
Published in
2 min readJul 21, 2015

Ik vind medium.com redelijk briljant. Of beter: ik vind heel veel verhalen op medium.com redelijk briljant. Maar: de verhalen die ik lees/tegenkom gaan allemaal over technologie en zijn allemaal door Amerikanen getikt.

Roepende

Ik krijg mijn verhalen binnen via een dagelijkse nieuwsbrief, en dat is de enige dagelijkse nieuwsbrief die ik braaf lees. Maar als ik zelf op ontdekkingsreis wil, loop ik meestal vast; vooral omdat die ontdekkingsreis is gericht op Nederlandse inbreng. Want: ik word enthousiast over medium.com, ik wil er zelf weer wat doen, en ik blijk een roepende in de woestijn te zijn. Althans: ik denk dat ik sta te roepen in een woestijn. Want ik vind nauwelijks recente Nederlandse teksten.

Behoefte aan een lekkere boomstructuur

Maar: dingen vinden is sowieso een probleem op medium.com. Ik heb heel erg behoefte aan een overzicht. Een lekkere boomstructuur om doorheen te klikken. Maar die is er niet. En als ie er is, kan ik ‘m niet vinden, wat al duidelijk maakt dat, etc.

De moeite waard?

Ik wil weten of het de moeite waard is om hier stukken te gaan tikken. Natuurlijk, dat weet je pas als je het doet, ik ken het verhaal, maar gaan die stukken bij Nederlandse lezers komen?

Die handjes de lucht in

Nederlandse lezers: gooi die handjes de lucht in. Medium.com heeft reply-en mogelijk gemaakt, dus laat weten als je er bent. Misschien kunnen we zelf zo’n structuur opzetten zoals eerder gepoogd is.

--

--