Podcast Nasıl Başlatılır? (Adım Adım Podcast Yayın Rehberi)

Tugay ÖCAL
Podcast Kanalları
Published in
2 min readDec 6, 2019

Podcast yayını yapmak istiyor,nereden başlayacağınızı bilmiyorsanız, Adım Adım Podcast Yayın Rehberimizle podcast yayınlamanın en kolay yolunu adım adım öğrenin.

Bu yazı ilk kez https://www.podcastkanallari.com/blog/podcast-nasil-baslatilir-adim-adim-podcast-yayin-rehberi.html adresinde yayınlanmış ve tüm telif hakları Podcast Kanalları’na aittir.

Başarılı bir Podcast yayını için verimli ve hızlı başlangıç ipuçları

Podcast yayını teknik açıdan zor olmamakla birlikte öncelikle başlatmanız için adımları bilmeli ve rehber niteliğindeki yazımıza göz atmalısınız :) Size bu aşamada tüm süreç boyunca bilgi akışı sağlayacağız.

Podcast için Konu ve İsim Belirleme (Podcast Fikirleri)

Podcast yayını belirli bir konu veya alana odaklanmalıdır. Bunun için kendinizi hangi konuda bilgi birikimine sahip olarak görüyorsanız o konuda podcast yayını yapmanız hem podcast kanalınızın kalitesini arttıracak, hemde size bu yayınlar anında keyif verecektir. Biliyorsunuz bir işi yapabilmek için öncelikle keyif almalı ve sevmelisiniz :)

Örneğin; “çiçek bakımı” hakkında bir podcast yada “terraryum” hakkında bir podcast hazırlayabilirsiniz. Yada bir hobiniz hakkında. Size keyif almanızı sağlayacak ve bilgi birikiminizin olması bu konuda önemli.

Podcast için İsim Belirleme (Podcast Kanal-Yayın Adı)

Podcast kanalınız ile ilgili bir isim, yada anlamsız bir kanal ismi seçebilirsiniz. Bunu tamamen size bırakıyoruz. Ama ne kadar daraltırsanız, rakiplerinizin olma olasılığı da o kadar az olacaktır.

İsim belirledikten sonra, podcast yayınınızın ilerleyen zamanlarda bir marka olacağını düşünerek şimdiden alanadını satın almalısınız.

Podcast Tarzı-Formatı

Yayınlarınız için belirli bir format ve biçim belirlemelisiniz. Örneğin her yayınınızda konuk almak gibi, yada her yayın süresi için belirli dakika bir süre belirlemek gibi. Mesela 15 Dakika içerisinde podcast yayını içerisinde vermek istediğiniz bilgiyi vermeli ve tüm podcast kanalı boyunca bu süreyi aşmamalısınız. Ve elbette istikrar önemli.

Mesela her hafta çarşamba günü konuk/yalnız, 15 dakika süren bir podcast yayını sizin tarzınız olmalı!

Ayrıca Podcast yayınlarınız için fragman, giriş müziği(intro), röportaj ve eylem çağrısı (bizi Spotify kanalımızda takip edin) gibi bölümler belirlemelisiniz.

Adım Adım Podcast Yayın Rehberi

Yayın Öncesi Hazırlık

Podcast kanalımızın konusunu, ismini, formatını belirledik ve alanadımızı satın aldık. Sonrasında Podcast kanalımızı yayınlayacağımız mecralar için kapak görselleri belirlemeliyiz.

Podcast Nasıl Yüklenir?

Podcast yayınımızı kaydettik ve yayınlayacağımız mecrayı belirledik. Sıra son aşama olarak podcastimizi son düzemlemeleri yaptıktan sonra Spotify, iTunes gibi istediğimiz platformlarda yayınlayabiliriz. Bunun için sitemizde yer alan Spotify Podcast Nedir? Nasıl Dinlenir? Nasıl Yüklenir? başlıklı yazımıza göz atabilirsiniz.

--

--