Giftig gevrij

Poepeklets
Poepeklets
Published in
4 min readOct 5, 2016

--

‘Als de lente komt dan stuur ik jou; tulpen uit Amsterdam. Als de lente komt dan pluk ik jou; tulpen uit Amsterdam.’ Oh Amsterdam, wat hou ik van je. Je smalle, lange huisjes met identieke ramen langs blinkende kanalen. Je terrasjes die verwarmd staan tot middernacht. Lichtjes branden, muziek speelt zwoel, de wind waait rustig en de zon gaat onder. Ik ben me overduidelijk nog niet bewust van de duisternis die deze nacht gaat brengen.

Banken die doen terugdenken aan mijn tijd in de jeugdbeweging. Hollands gejengel overspoelt muziek die speelt in de kroeg. Een mandje nacho’s stilt mijn honger terwijl ik aan mijn vijfde wijntje begin samen met Sofie en Sam. Sam, een man, nee jongen, waar ik gek op was. (En stiekem nog steeds ben.) Hij is de leidraad in al mijn fantasieën. Hij is de personificatie van de term ‘seks’. Ik weet nog hoe hij tussen mijn benen lag met dat warrig, krullend haar en mij het meest memorabele orgasme van m’n leven gaf. Ik hou er van om dat moment uit onze datinghistorie mentaal te herhalen. Het moment waar hij me zegt dat hij liever niet verder met me gaat, lijkt weer ver weg. Twee jaar om exact te zijn.

Sam is een giftig staaltje vrijgezel. Extreem gevaarlijk. Al claimt hij dat hij nu een soort van open relatie heeft met een ballerina uit Stockholm. (Typisch Sam) Ik geef het een week. Maar fysieke aantrekkingskracht heb ik nog nooit zo optimaal beleefd. Sam is wat je noemt mijn kryptonite. Onze ontmoeting van vanavond stond dus niet bovenaan mijn Amsterdam to do list. Maar hij drong aan. En ik ben zwak. En ik ben hier voor het weekend.

Sam lijkt het goed met Sofie te vinden. Ze smeden precies een plannetje. Ik lach, bloos, kijk weg en verander van onderwerp. Ik zever wat met mijn dronken kop. Ze dringen aan. Het duo verlangt naar een trio. Kan ik dat wel aan? Sam zo zien frutselen met een andere griet? Ik test het uit. “Kus haar dan eens.” Ik ben duidelijk dronken maar het geeft me geen gevoelens en geen hartsteken. Nou, vooruit dan? Nee, ik ben niet gek. Ik ben nu net op een plek waar ik het verdraag wanneer hij met een ander kust, dat gooi ik toch niet overboord?

Toch wel. Sam maakt mij hulpeloos. Wat hij ook doet.

Hij heeft haast. Je zou voor minder. We strompelen als eenheid naar zijn appartement. Zij aan zij grinniken we en springen we over paaltjes. We lijken wel pubers die voor het eerst Bacardi breezers ontdekt hebben. ‘Shhhhhhhht.’ Even zwijgen voor Sammie’s huisgenoten. Zijn trap lijkt steiler als vroeger en zijn kamer rommeliger. Maar niets houd me nu nog tegen. Vanavond heb ik seks met twee mensen.

Sam tokkelt opgefokt op zijn toetsenbord. Op zoek naar de geschikte muziek. Mijn rechterhand pakt zijn kaak vast en vloeit nu verder naar zijn krullen. Die heerlijke kut krullen. Ik graai en graai en neem ze stevig beet terwijl hij op mijn lip bijt. ‘Wat kus je goed meid.’ Hij weet dat ik het haat wanneer hij me zo noemt. Maar in deze situatie maakt het me wild.

Sam verdwijnt even en Sofie duwt me op bed. Ze kruipt op mij en kust mij. We zoenen lekker terwijl de held van de avond onderweg is. Onze kleren vliegen uit en geven de vloer dat extra cachet, maar er is er één die nog wat om het lijf heeft. Sam komt naast het bed staan. Terwijl ik aan zijn riem frunnik, kust Sofie hem. Ze duwt hem plat op bed en pijpt hem zachtjes. Ondertussen haal ik zijn T-shirt omhoog. Het doet me niets wie er nu aan zijn lul hangt. We kussen en hij kreunt. Sofie klimt omhoog, neemt me vast en trekt mij op haar. Nu lig ik op handen en knieën boven Sofie. Sam likt haar geil achter me en knijpt soms even in mijn bil. Onze handen strelen elkaars borsten. De mijne knijpen net iets harder in de hare. Ik kus haar in haar nek en ze bijt in mijn oor terwijl ze onder mij klaarkomt. Nu word ik snel van haar afgehaald en vrij ik met Sam. Hij is nog altijd even sterk geschapen als vroeger. Sofie kijkt toe naast ons maar is daarom niet minder aanwezig of productief. Nu vraagt Sam om te doen wat ik zo ‘goed’ kan volgens hem. Pijpen. Dat boek van Goedele Liekens werpt nog steeds vruchten af.

Terwijl hij zachtjes kreunt en Sofie kust, herinner ik me de laatste keer dat ik hem pijpte. Verliefd. Verzonken in hem. Maar geen een moment van vanavond is daar mee te vergelijken. Ik heb geen gevoelens en geen verwachtingen. Na bijna twee jaar ben ik eindelijk verlost van deze demoon. Het spel stopt. Mijn hand ligt op Sam zijn been. Het is even stil. Onze gezichten verklappen het plezier van deze nacht. We schieten samen in de lach. Ik adem lang uit. Sam legt nonchalant zijn hand op Sofie’s borst. Ik kijk toe en besef: het is lang niet over tussen ons. Ik ben jaloers.

--

--