USA 4.nap — ℃=(°F-32)/1,8

Pulya utazik
5 min readAug 26, 2017

Város a semmi közepén

Los Anglest elhagyva Palm Springsbe vettük az irányt mert át kellett vennünk az éves pass-t a nemzeti parkokhoz, amit először itt tudtunk megtenni. Megérte ezt venni, mert több parkba is megyünk és mindhova 10–20 dollár körül van a belépő.

volt egy tehervonat amit 3 mozdony húzott, több mint 100 kocsival

Palm Springs kb a semmi közepén van, de van reptere, hatalmas erőművei végeláthatatlan mennyiségű szélturbinával és kurva meleggel. Mikor odaértünk 106 Fahrenheit volt, azaz a fenti képlet alapján hipp-hopp kiszámolható, hogy ez 41,1 Celsius. Nem csoda, hogy kb vér csurog a légkondikból úgy veretik neki mindenhol. 🔥🔥🔥
Itt találtunk rá teljesen véletlenül egy baromi menő múzeumra: Palm Springs Air Museum.

Ezt a múzeumot veteránok üzemeltetik legfőképpen adományokból, de ennek ellenére 4 rohadt nagy hangárról beszélünk, cseppet sem lefingott állapotú repülőkkel… sőt. A legnagyobb látványosság, egy teljesen épen maradt B17-es bombázó, amibe be is lehet menni és egy nagyon cuki veterán bácsi elmond róla minden fontos infót. Valahol aranyos, valahol pedig szomorú, hogy szegény öregek ilyen háborús háttérrel (van aki Vietnamban, van aki Irakban szolgált) csak ülnek és várnak a látogatókra. Egyik bácsi, akivel külön leültem beszélgetni például harcolt is Vietnámban. Olyan magányt, ami körülötte volt régen éreztem. Ennek ellenére mosolyogva mesélt szóval biztos jólesett neki egy kis beszélgetés. 😐

A B17-es hatalmas élmény volt, be is mentünk a gép belsejébe.
Hogyan kell elképzelni?
1) Az egész gép aluminium, ha eltalálta egy golyó akkor úgy ment át rajta mint kés a vajon. Ha éppen ott ültél, nem biztos, hogy túlélted.

2) Baromi lassú volt a vadászgépekhez képest, ezért az egyetlen esély, hogy megvédjék magukat a gépágyuk voltak, amiből volt bőven a gépen, de simán lehet, hogy a gép nem élte túl olyannyira, hogy kb 700 darabot gyártottak belőle, amiből ma 11 darab van. Mindegyik a háborúban veszett oda.

3) Nem volt fűtés, vagy nyomáskiegyenlítés a gépen. Bundákban repültek a -50 fokban, hogy egyáltalán magát a repülést túléljék. Ilyenkor még se bombázni, se megvédeni nem kellett magad.

4) Radar nem volt, ha észrevetted a gépet lőttél. Elkezdtem tekergetni a gépágyú tornyot… hát nem mondom, hogy nem volt izmos munka egyáltalán iránytváltani a gépágyuval.

Tudnék még sokat mesélni, de ezek voltak a fő momentumok, amik nagyon megragadtak és sose kívánnám, hogy ott legyek éles helyzetben egy ilyen gépen. Az autómban nagyobb biztonságban lennék háborúban mint ezen. 🙅

Egyszer csak megjelentek a kaktuszok

Palm Springs nagyon közel van Joshua Tree-hez. Joshua Tree Nemzeti Park a kaktuszfáiról és a nagyon érdekes hegyeiről/dombjairól híres, amik úgy néznek ki mintha valaki leszórt volna random egy kupac kavicsot.

Érdekes módon itt nem volt olyan meleg, még a szél is fújt, de feltűnt, hogy szépen lassan kezd ropogósra sülni a karunk. A naptejjel viszont vigyázni kell, mert rohadt sok méh van a környéken, amik minden folyadékra jönnek, az ivővíztól kezdve a autóból csöpögő légkondi folyadékig. Nem csak méhek vannak, de csörgőkígyók is szóval nem érdemes csak úgy beszaladni a mezőre egy-két jó fotóért.

A park egyébként hihetetlen nagy és baromi látványos. Néhány megállónál, fel lehet mászni a sziklákra, ahonnan olyan panoráma van, hogy minden problémád elfelejted egy pillanatra.
Hihetlen amúgy, hogy vannak grillező helyek és van aki itt sátrazik éjszakákat. Ennek megfelelően egyébként normálisan ki is van építve az infrastruktúra. Van normális WC, van papír és itt nem kell leláncolni a WC kefét mint otthon az Auchanban, mert szimplán vannak olyan kulturális szinten, hogy nem lop el senki egy kibaszott WC kefét… modern vadnyugat bitches! 🌅

A kaktuszok tényleg a semmiből tűnnek elő, aztán mész-mész és hirtelen tök más fajta kaktuszok vannak.

Félelem és reszketés Laughlinban

Egy rohadt hosszú útszakasz után este fél 10 fele megérkeztünk Laughlinba, ami egy kaszinóváros a Colorado folyó partján. A már ismert 100 km-t mész egyenesen aztán egyenesen módszerrel jutottunk el ide is, annyi különbséggel, hogy a megboldogult budapesti vidámpark hullámvasútját megszégyenítő hullámok voltak az úton.
Azt hittem sosem érünk már oda, percenként néztem a Waze-t, de nem segített.

Apropó Waze, ha nemzeti parkba jössz érdemes Google Maps-el navigálni inkább, mert Joshua Tree-n átlósan keresztül vezető utat például a Waze direkt kikerüli és még akkor sem visz rá, ha beírod, hogy fizetős utakkal is tervezzen. Bár az is igaz, hogy a bejártanál kapsz a parkőröktől egy térképet ami alapján simán eljutsz bárhova a parkon belül GPS nélkül.

Szóóóóvaaaal, megjöttünk Laughlinba a Golden Nugget hotelbe, ami Laughlin történetének második szórakoztatóközpontja A BobCat Club helyén áll. Ez az információ teljesen felesleges de gondoltam wikipediazom egy kicsit és villogok vele. 👅
Vegas-hoz hasonló, csak kisebb pompa várt minket amúgy. (legalábbis a filmek alapján ilyen lehet, anno Atlantic City is ilyen volt)
Ha akartuk volna leparkolják az autónkat, felviszik a bőröndöket és elkölthettünk volna jó sok pénzt a kaszinóban. Ezt amúgy gerjesztik is mert kaptunk egy 5 dolláros kupont, amit beválthatunk egy asztali játékra. 💰💰💰

A helyzet az, hogy lőttem pár fotót és inkább lefeküdtem. Vegasban lesz úgyis elég kaszinó meg csilivili hotel. Ma pedig elég hosszú napunk lesz a 66-os úttal és a Grand Canyon déli részével. Egészen Page-ig megyünk, ami majdnem 600 km, de utána végre 3 sokkal lazább napunk lesz. 💆