Müziğin Çılgınları

Erdal Çakır
RadyoYtu
Published in
3 min readSep 30, 2016

2008 yılında Güney Afrika’nın bağrında, Cape Town’da kurulmuş rap-rave tarzı müzik yapan, nadide gruplarımızdan biridir Die Antwoord. Rap tamamda rave ne olaki diye kendi kendinize sorduğunuzu biliyorum o yüzden kısaca; bolca lazer ışık şovu barındıran, genellikle djlerin elektronik müziğin dibine dibine vurmasıyla bir nevi hard electro müzigin çalındığı partilere deniyor. Kısaca dedim 3 satır yazı yazdım. Çünkü yazarken o anı yaşadım. Hemen araya girip bu anı yaşamak isteyenler için kısa bir mekan tavsiyesi yapıyorum. Bknz.Machine

Benim kendileri ile tanışmam yaklaşık 2 sene öncesine dayanıyor. Yine her zamanki gibi youtube’dan şarkıdan şarkıya koşarken denk geldiğim ve izlediğim ilk klibiyle beni heyecanlandırıp, merak uyandırdı. Ardından ise kendimi tüm klipleri izlerken buldum. İşte dedim kendi kendime aradığım kafa bu.

Asıl adı Anri du Toit olan ve Yolandi mahlasını kullanan ufacık ama dünyalar güzeli ablamız, ablamız diyorum çünkü kendisi grubun diğer üyesi, asıl adı Watkin Tudor Jones ve mahlası Ninja olan abimizle evliler ve güzeller güzeli bir kıza ve bir evlatlık oğlana sahipler. Yoksa Yolandinin içimde fırtınalar kopardığı doğrudur.

Bu altta onları daha hiçbir şey başlamadan görüyoruz. Ne kadar mutlu bir çiftler değil mi?

Tüm bu güzelliklerin ardında, drama sever insanlara müjdelerim var. Hiçbir şey bu ikili için kolay olmadı. Onlar Güney Afrika’nın tozlu sokaklarından, sıcak ikliminden bir anda ortaya çıkmadan önce Yolandi aşk romanları yazan, kendi içinde depresif biri ve Ninja ise işsiz bir çizerdi. Daha evleri bile yokken çocuklarının olmasından bir süre sonra Ninja müzisyen birkaç arkadaşıyla beraber rap yapmaya başladı ve olaylar artık hiçbir zaman eskisi gibi olmayacaktı. Rap müziğin derinliklerinde kendine yer bulan Ninja’yı gören Yolandinin de onlara katılmasıyla beraber Die Antwoord’un temelleri atılır.

Şimdiler de ise böyleler. Hayat ne garip değil mi?

Bir çok insana göre “aşırı” olmak, onlara göre kendin olmak tanımının karşısına geliyor. Bir çok insan kafasında yaşadığı gerçek benliğini bir çok olumsuzluktan dolayı dışar vurma cesaretini kendisinde gösteremediği için bu birbirinden tatlı insanlar (Bu nasıl tatlılık yahu dediğinizi duyar gibiyim) gibi olanları “aşırı” bulabilir. Bence insanlar kafalarındakileri dışa vurma imkanı yakaladıklarında ortaya bambaşka şeyler koyuyorlar. Benim içinde Die Antwoord bu gruplardan sadece bir tanesi. (Bu arada Ninja’nın vücudundaki dövmelerin büyük çoğunluğu kalıcı değilmiş, sadece klipler için yapılan onlarca döğmesi varmış)

Bunun yanı sıra kendi çektikleri kısa filmleri de internnette mevcut. Bu kadar tembel olmayın google’a yazın derim ben. Bu oyunculuk ve film olayı nereden geliyor diyenlere sesleniyorum, 2013 yılında Neil Blomkamp’ın Chappie adlı drama filminde de sağlam oyunculukları ile de boy gösterdiler.

Son olarak, bu çılgınları merak edip dinlemek isteyenler için ilk olarak önerim bu şarkı olacak. Şimdiden keyifli dinlemeler.

Size grubun geçmişi hakkında vikipediadan daha faydalı bilgiler veremem. Hani ben bunları epey merak ettim diyorsanız size benden bir kıyak.

Mutlu olun, mutlu kalın, arada bir aynada kendinize bakın.

--

--