Materiały do nauki Machine Learningu/Deep Learningu, których używam, lub mam zamiar użyć

Milena Michalska
rakieciara blog by Milena Michalska
2 min readNov 21, 2018

Biblioteka kursów i źródeł, z których uczę się, lub mam zamiar uczyć zagadnień związanych z uczeniem maszynowym, sztuczną inteligencją. Nie znajdziecie tu najprawdopodobniej nic, co bolałoby waszą kieszeń — preferuję materiały darmowe, lub dostępne za bardzo niewielką opłatą.

Dla większej efektywności warto nie zapominać w czasie nauki o sobie — dobrze się wysypiać, dbać o swoje ciało

Kurs Machine Learning Andrew Ng z uniwersytetu Stanford

Spotkałam się z opinią wśród ludzi związanych z ML, że to kultowy, bardzo dobry na początek kurs. Tłumaczy machine learning od matematycznych podstaw, zadania realizowane są w Matlabie/Octave. Dostępny za darmo na platformie Coursera(możliwość dokupienia certyfikatu). Moje notatki z tygodnia 1.

Wyzwanie Kaggle Titanic

Na temat tego wyzwania jest milion tutoriali. Mi do gustu przypadł ten — od podstaw, krok po kroku tłumaczy jak się z tym zadaniem zmierzyć. Ma wersję Pythonową i R — przy okazji tłumaczy też używanie niezbędnych dodatków czy bibliotek jak Jupyter Notebook czy Pandas.

Python for Data Science and Machine Learning Bootcamp

Kurs który kupiłam w promocji za 35 zł(warto śledzić promocje i kupony na darmowe kursy Udemy chociażby na wykopie). Jupyter Notebook, NumPy, Pandas, Matplotlib, Seaborn i jeszcze więcej Pythonowych narzędzi do data science i machine learningu, wytłumaczonych z zadaniami!

Practical Deep Learning For Coders, Part 1

Znany kurs z fast.ai nie zagłębia się w matematykę, ale też zbytnio nie upraszcza zagadnień sieci neuronowych. Liczba wzmianek i przychylnych wypowiedzi o nim spotkanych w internecie każe mi twierdzić, że jest bardzo dobry.

Kanał 3Blue1Brown

Niesamowite, krótkie filmy na YouTube, w prosty sposób tłumaczące trudne zagadnienia z matematyki, logiki i informatyki — w tym machine learning i sieci neuronowe.

Kanał Siraja Ravala

Spotkałam się z opiniami, że Siraj to straszny showman, nadto upraszcza rzeczy i ma parę nieścisłości w swoich filmach, ale o jeżu, jak bardzo jaram się wszystkim co związane ze sztuczną inteligencją, kiedy on o tym opowiada! Jest teraz w trakcie inicjatywy School of AI, w ramach której publikuje dużo instruktaży. Robi też tutoriale do MLowych frameworków, w tym takich na czasie typu Tensorflow.js

Artykuł będzie aktualizowany, kiedy tylko natrafię na jakieś nowe, niesamowite materiały i będzie mi dane je wypróbować.

--

--