1444 — Ramazan Günlükleri, 2.Hafta

Ümit
Ramazan Günlükleri
5 min readApr 6, 2023

Merhaba sevgili okur. “Bu Ramazan’ı diğerler Ramazan aylarından ayıran nedir?” diye düşünüyorum. Geçen yılların aksine oruç tutan insanların bir cemaat bilinciyle, görünmez bir iple birbirlerine daha sıkı bir şekilde bağlandığını hissediyorum. İnancımızı güçlendirmek için Allah’ın ipine sımsıkı tutunmamız gerektiğini anladığımız bir ay olduğu için böyle düşünüyorum. Belki de, inanç dediğimiz şeyin sadece ağızdan çıkan seslerden ibaret olmadığını fark ettiğimiz, bir irade ile hareket edip, kendimizi kötülüklerden alıkoymamız gerektiğini fark ettiğimiz içindir. Ve belki de, yaşadığımız zorlukları ancak inançlarımıza sımsıkı tutunarak aşabileceğimiz içindir hissettiğim bu farklı Ramazan hissiyatı.

Büyük kelimelerle yüksek çıkarımlar yapmayacağım. Ne haddime. Aksine ümit ediyorum ki, Ramazan’ın şu zamanları gerçekten özümüze döndüğümüz, hayatın anlamı ve yaşamımız üzerine muhasebe yapıp, hareket geçtiğimiz bir zaman dilimine dönmüştür, dönüyordur. Öyle değilse de, hala iki haftamız var, öyle değil mi?

Fazla uzatmadan sizleri 1444 Ramazan Günlükleri’nin ikinci haftasıyla baş başa bırakıyorum. İyi seyirler, okumalar.

8 Ramazan 1444

Ümit Bulut
Fatma Zehra Ercan

“Hayatın değişik yolculukları olabilir, bize hiç ummadığımız bambaşka dünyaların kapıların açılabilir. Bazen seçtiğimiz değil de kendimizi içinde bulduğumuz bir yol bizim için hayırlıdır.” — Kemal Sayar

Şeyma Acıgöz
Zinnur Yüksel
Talha Kabukçu
Hatice Kabataş
Asude Yağcı

“İnsan kendine bakar kör bir varlık.” — Kemal Sayar
-Büşra Marangoz

İbrahim Bulut

9 Ramazan 1444

Ümit Bulut
Fatma Zehra Ercan

“İyileşirken dünya insana daha dolu, daha anlamlı, en alelade görüntü bile bir filme aitmiş gibi görünüyor.” — Tuğba Doğan

Şeyma Acıgöz
Zinnur Yüksel
Talha Kabukçu
Hatice Kabataş
Asude Yağcı

Her insan bu hayat yolculuğunda kendi öz arayışının yolculuğu içinde. Hepimiz özümüzün kaynağını bulmaya çalışıyoruz.
Düşe kalka…
— Büşra Marangoz

İbrahim Bulut

10 Ramazan 1444

Ümit Bulut
Fatma Zehra Ercan

“Varlığın arkasında görünmez sicimlerle bizi bağlayan bir bağ olduğunu hissediyoruz. Hepimiz birbirimize muhtacız, insan evladı bir diğerine muhtaç.” — Kemal Sayar

Şeyma Acıgöz
Zinnur Yüksel
Talha Kabukçu
Hatice Kabataş
Asude Yağcı

İlk on günü geride bırakırken aklımı bir soru meşgul ediyor. “Modernitenin tüm dayatmalarını reddedip insan fıtratına en yakın formatta minimal bir yaşam inşa etmek çok mu zor?”
— Büşra Marangoz

İbrahim Bulut

11 Ramazan 1444

Ümit Bulut
Fatma Zehra Ercan

“Bahar mı dedin, yakın. Bak ben hazırım bile.” — Turgut Uyar

Şeyma Acıgöz
Zinnur Yüksel
Talha Kabukçu
Hatice Kabataş
Asude Yağcı

Yüreğimizi kemirip duran eskiye özlem duygusu en çok ramazan ayında hissettiriyor kendini.
Nerde o eski ramazanlar azizim!
— Büşra Marangoz

İbrahim Bulut

12 Ramazan 1444

“Cüneyt Arkın film çevirir, Orhan Gencebay şarkı söyler ve ben iftar davetlerine çiçekle giderim.” — Fatma Zehra Ercan
Şeyma Acıgöz
Talha Kabukçu
Hatice Kabataş
Asude Yağcı

Ümit ne güzel bir his, düşünce, duygu, huzur…
Müslüman ümitvar olmalıdır diye boşuna denmemiş; ümit yitirildikçe iman da zayıflamaya başlıyor sanki.
— Büşra Marangoz

İbrahim Bulut

13 Ramazan 1444

Ümit Bulut
Fatma Zehra Ercan

“Bir efendi müridanıyla birlikte yürüyormuş. Müritlerden biri efendiye: “Efendim, tüm evliyalar bir keramet gösteriyor, siz de gösterseniz” demiş. Efendi dönmüş ve şöyle cevap vermiş: “Yürüyorum ya evladım”

Hayatın içinde sıradan, sessiz; ama bir o kadar da muazzam ve hayret verici mucizeler var.” — Kemal Sayar

Şeyma Acıgöz
Talha Kabukçu
Hatice Kabataş
“Günün en keyifli anı.” — Büşra Marangoz
İbrahim Bulut

14 Ramazan 1444

Ümit Bulut
Fatma Zehra Ercan

“Güzellikle karşılaşmak, bir nevi ruhun kendini evinde gibi hissetmesi, kendini ait hissetmesi gibi bir şey. Güzellikle karşılaştığımda aslında ruhumun yuvaya döndüğünü hissediyorum. Güzellik, bana sonsuzluktan bir esinti gibi geliyor. Dağın ululuğuna, insanın duruluğuna baktığım zaman orada, mutlak güzelliğin bir yansımasını, Allah’ın güzelliğinin bir damlasını görüyorum.” — Kemal Sayar

Şeyma Acıgöz
Talha Kabukçu
Hatice Kabataş

“Mescid-i Aksa’yı gördüm düşümde
Götür müslümana selam diyordu
Dayanamıyorum bu ayrılığa
Kucaklasın beni İslam diyordu.”

Kalplerimiz dualarımızın samimiyetiyle öyle bir titrese, öyle bir titrese ve müslümanların duasıyla Mescid-i Aksa’yı kurtarabilsek. AMİN!
— Büşra Marangoz

İbrahim Bulut

Önceki günlüklerde ikinci haftalarda neler yapmışız bakmak isterseniz:

1443 Ramazan

1442 Ramazan

1440 Ramazan

İlk Ramazan Gülleri

Sonraki hafta görüşmek üzere!

--

--