Ramazan Günlükleri Üzerine.

Ümit
Ramazan Günlükleri
2 min readMay 13, 2019

Çoğalan karanlığa inat,
İnadına zulmün, güzellikleri çoğaltacağız.

Modern zaman insanı, şehrin insanı, karanlığın insanı artık hiçbir şeye vakit ayırmıyor. Mekanik sesler ve hareketler arasında yaşayıp gidiyor, kalbi de zihni gibi mengenede sıkışıp kalıyor.

Oysa kuş seslerini duyduğun, gökyüzüne bakıp bulutlardan şekiller çıkarabildiğin, küçük bir gülümsemeye sebep olacak anılar yaşamak mümkün. Güzelliklerle çevrili bir hayat yaşamak mümkün, paylaştıkça.

Geçtiğimiz Ramazan (1439), her gün için bir gül fotoğrafı çekmiş ve bunları insanlarla paylaşmıştım. Aradan geçen bir yılda hayatımda çok şey değişti, ancak o güller aklımdan hiç çıkmadı. Neydi bu sıradan çiçekleri bu kadar özel yapan?

Ramazan güllerini bu kadar güzel yapan şey, yaşadığım her günün farkında olmaya çalışmam, etrafımda gördüğüm güzellikleri kullandığım araçlar aracılığıyla insanlarla paylaşmaya çalışmamdı. Bakın böyle güzellikler de var diye çevremdeki insanlara sesleniyor; onlarla gördüğüm güzellikleri paylaşıyordum.

Bu sene gönlümde bir bahar sevinci yok. Bunun yerine sahip olduğum, gördüğüm güzellikleri yeniden keşfetmek, bir bütünlük, beraberlik düşüncesi var. Öyleyse gördüğüm güzellikleri tek başıma paylaşam doğru olmaz dedim. Fotoğrafçılık gözüne güvendiğim ve beni kırmayacağına inandığım sevgili dostlarıma bir ricada bulundum:

Bu ramazan gördüğümüz güzellikleri beraber paylaşmak ister misin?

Sağolsun beni kırmadılar ve bir avuç genç arkadaşla Ramazan Günlükleri Projesine başladık.

Amaç ve Niyet

Ramazan günlükleri hiçbir estetik kaygı gütmeden, takipçi sayısı, alınan beğeni gibi endişelerin olmadığı, 1440 Ramazan ayında geçirilen bir günün nasıl hatıralanmak isteniyorsa, bu amaç doğrusunda fotoğrafların çekilip paylaşıldığı bir hatıra defteri. Hani ilkokulda sahip olduğumuz kare şeklinde, içinde saf duygularla arkadaşlarımıza yazdığımız hatıra defterleri var ya, onlardan işte. :)

Niyetimiz Ramazan ayında gördüğümüz güzelliklerin farkındalığını arttırmak. Daha bilinçli ve okuyan, kendini geliştiren bir müslüman gençliği için çaba sarf etmek. Bunu şimdilik fotoğraf aracılığı ile gerçekleştiriyoruz.

“Her gün bir fotoğraf çekmenin zor olacağını elbette biliyorum. Buna rağmen kendimizi sanatsal anlamda zorlamazsak, geliştiremeyiz!” cümlesiyle arkadaşlarımı ikna etmeye çalıştım. Bu zor görevi üstlendikleri ve beni kırmayıp iyilikleri benimle beraber çoğaltmaya çalıştıkları için hepsine tek tek teşekkür ediyorum.

Kalan günlerimizle, verimli bir Ramazan geçireceğinizi ümit ederek;
hayırlı ramazanlar diliyorum.

Muhabbetle;
-Ümit.

Ramazan Günlükleri 00,
1440.

--

--