Relaxed in Thermen Londerzeel

Reis Rond De Wereld
Reis Rond De Wereld

--

Of ik geen zin had om een zomerse zaterdag te spenderen in de sauna? Na een kleine aarzeling, ik dacht dat saunacomplexen enkel gezellig waren in de winter, werd de vraag naar een goede plek gesteld op Twitter.

En zo kwamen we terecht bij de Thermen in Londerzeel (vree hard merci @dweezzill en @Soofia!). Eerst en vooral, Londerzeel is een eindje rijden van Gent. Zo’n 52min volgens de GPS. Al bij aankomst op de parking beseften we dat het hier groot was, en dat we heus niet de enige waren die naar Londerzeel waren gekomen voor wat ontspanning. Zelfs niet met die hitte. Ook na ontvangst van onze sleutel werd dat vermoeden groter: kleedkamer 6 (van de 7). Kleedkamerhokje 95 van de 120 ofzo.

Eerste indruk? Verloren lopen. De sleutel moesten we afgeven aan de bar zeiden ze ons aan de receptie, maar waar is die bar? In het restaurant dus… Waarom we er zo lang over hebben gedaan om dat te beseffen is mij een raadsel, maar we kregen wel onmiddellijk een goede indruk van de omvang van het complex.

Tweede indruk? Proper. Heel proper.

Direct in actie schieten, direct naar de (bio-) panoramasauna (80°). Ik ging er vanuit dat we schoon naar buiten konden kijken, maar je krijgt “gewoon” een mooi zicht op het binnencomplex. Binnenzwembad, wisselbaden, jacuzzi en de binnenligbedden werden dus een kwartier lang aangestaard.

De rest van de avond werd buiten doorgebracht. Het is nu eens schoon weer, dan moeten we ervan genieten. Een ligbed in de zon gevonden, aan een afkoelbad in de natuurvijver, en een drankje en boekje erbij en gewoon genieten.

Om 20u deden we een honingopgietsessie. Even stond ik angstig in de rij bij het binnengaan (hoe gaan wij hier allemaal binnengeraken want zoveel volk?), maar eens binnen en wennen aan het kaarslicht was er ruimte zat. Een kwartier lang konden we genieten van een professionele en zeer relaxte opgietsessie die goed werd uitgelegd zonder dat het irritant werd voor mensen die dit wat vaker doen: niet onmiddellijk de honing afspoelen, nadien gaan afkoelen in de alpenhut, daarna lauw douchen en terugkomen voor wat fruit. Bij de laatste wappering kreeg ik het best moeilijk, dus wat was ik blij toen de opgietmeester zijn toer gedaan had. Naar de alpenhut dus. Kwam ik gewoon terecht in een sneeuwlandschap… Die -4°C op blote voeten kon ik geen minuut volhouden, maar het lief ging toch nog eens terug terwijl ik al lang aan het douchen was. Heerlijk. Beiden hadden we hier écht van genoten.

Nog wat rusten, even uitrekenen wat we nog konden doen tegen de volgende opgietsessie en het domme idee krijgen dat we pas gingen eten na die laatste sessie.

Op naar de Kelo-sauna (ook buiten), die een haardvuur heeft en een gemiddelde temperatuur van 90°C. Ik denk dat dit mijn favoriet is van alle sauna’s die ik al heb bezocht. Relaxed. Natuurlijk. Open. Groot.

Het lief ging afkoelen in het afkoelbad in de natuurvijver, koud water is niet mijn ding, hoe hard ik ook geniet van alle rituelen die erbij horen, maar daar zie je mij niet. Ik ging dus gewoon afkoelen (na een douche) op de ligstoelen om nadien in het verwamde buitenzwembad (34°C) wat rond te zwemmen.

Tegen de laatste opgietsessie (21u30) werd ik wat onwel (ik had maar moeten eten..) dus de Tomorrowlandsessie heb ik ingeruild tegen 5 minuutjes in de Bakoven. Af en toe hoorde ik de gezelligheid van die laatste sessie tot buiten, maar die had ik nog geen 10 minuten uitgehouden. Het lief ging er wel zitten. Op ’t bovenste verdiep vertelde hij trots. De Tomorrowlandsessie bestond uit opzwepende muziek, frissere opgietkruiden en een stuk actievere opgieters. Helemaal anders dan de honingsessie en daardoor ook interessant. Volgens het schema waren er die dag trouwens een 5-tal opgietsessies. Je kunt er dus echt wel de hele dag genieten.

Snel wat eten dus, wat mij zeer goed is bevallen, en naar huis. Allebei zeer content, allebei constant aan het zeggen dat we nog eens terug gaan.

Volgende keer ga ik op tijd bellen voor een massage en op tijd eten zodat ik eens een Tomorrowlandsessie kan meemaken. En doe ik ook mijn favoriet der favorieten: het stoombad, want daar was geen tijd meer voor.
Sowieso komen we hier terug. Heerlijk relaxed zo’n zomerse avond in dit saunacomplex.

Wij betaalden 29,90 euro inkom met de zomeractie. (na 17u binnenkomen is 1+1 gratis)
Thermen Londerzeel is alle dagen open van 11u tot 24u, ook op zon- en feestdagen.

Thermen Londerzeel
Stuikberg 4
B-1840 Londerzeel

De foto’s komen van Thermen Londerzeel

--

--

Reis Rond De Wereld
Reis Rond De Wereld
0 Followers
Editor for

Hij houdt van crazy stuff. Zij van luxe en design. Perfect koppel om de wereld te ontdekken!