Dukelstjärnan av Joseph Davis

Renata Bastos
renatasbookshelf
Published in
2 min readOct 7, 2020

Av Renata Bastos

Instagram: @renatasbookshelf

Dukelstjärnan av Joseph Davis handlar om magi, vänskap, kurage, empati och kreativitet. I berättelsen är Julia imponerad av sin nya skolkamrat Kasir som alltid bär med sig en vacker penna. Han, som är en flyktingpojke, gillar att rita och kan göra det så bra att Julia, några gånger, tycker att ritningarna ser mycket verkliga ut. Är det möjligt?

Picture by Renata Bastos

En dag är Julia, hennes bror Edvin, Kasir och en man känd som Trubaduren jagade av ondska skuggor. Efter det, upptäcker flickan att Kasirs penna också är ett magiskt vapen.

För att rädda barnen och sig själv, leder Trubaduren dem till en annan värld där Julia kommer att upptäcka att Kasir är mycket mer än en flyktingpojke och att Trubaduren inte är bara “stadens fyllbult”.

I denna värld av kreativitet kommer Julia att lära mer om sig själv medan hon, Edvin, Kasir och Trubaduren förbereder sig för att kämpa mot hemska varelser. Vad är det här för värld? Hur ska de att kämpa mörkret?

De som känner mig vet att jag älskar fantasiböcker. För mig, berör boken läsarnas fantasi och värmer våra hjärtan medan vi reser genom berättelsen. Dukelstjärnan är mycket välskriven och jag rekommenderar den för alla åldrar.

Använd inte denna text utan tillstånd./Please do not use this text without authorization.

--

--