Een nieuw blogplatform

Liefde op het eerste gezicht

Sharp Ben
Rondom het blog

--

Alweer een nieuw blogplatform?

Maar in het kader van dit weblog moest en zou ik het wel zo snel mogelijk proberen.

Toegegeven, ik was wat sceptisch. Want wat voegt medium toe aan Tumblr, WordPress, Joomla, en Blogger?

Het is allemaal samen te vatten in één enkel woord:

Eenvoud

Bloggen, content maken was voor de schrijver nog nooit zo eenvoudig, intuïtief ook. De tijdspanne tussen je idee en een (online) publicatie was zelden korter dan via Medium! Door het uiterst minimalistische dashboard verdoe je je tijd niet aan leuke (maar al bij al tijdrovende) bijkomstigheden als lay-out en indeling van je blogpost.

Als blogger kan je je dus helemaal toeleggen op het in woorden gieten van jouw inspiratie!

En de lezer?

Door de erg cleane omgeving krijgt die een unieke gelegenheid om zijn attention span te verlengen en dus het werk van zijn favoriete blogger echt naar waarde te schatten. Dat werd tijd, Niet?

Het zal alleen even wennen zijn aan de nieuwe invulling concepten “mijn blog”, mijn publiek en “mijn domein.”

Doordat alle content die op dit platform wordt geproduceerd in te dele, in Collections (rond min of meer gelijkaardige thema’s) wordt het opbouwen van een trouw publiek er zeker niet makkelijker op.

Het lijkt wel of de makers van Medium goed hebben geluisterd naar The Scene: “Iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen!”

http://youtu.be/RQb9qTTG2hk

--

--

Sharp Ben
Rondom het blog

Belg | Blogger & eigenaar van www.blogtrommel.com | Beperkingen & meningen (waarvan sommige er ook echt toe doen)