עולם התרבות חי בסרט | רוטרדם בת-ים הפודקסט

רוטרדם בת-ים הפודקסט
Rotterdam-BatYam
Published in
3 min readMay 23, 2020

כמה פעמים שמעתי את המשפט הזה. עולם התרבות [כאן אפשר להוסיף כל מיני שמות תואר כמו: אליטיסטי, מתנשא, לא מחובר למציאות ועוד...] איבד את התפישה שלו עם המציאות. במיוחד בארץ.

בעוד שבעולם, מוזיאונים וכל מיני מוסדות תרבות שונים, מייצרים ומשחררים תוכן איכותי, בארץ אף אחד לא רוצה להיות פראייר. והצרכן, מסתכל על מוסדות תרבות ורואה בהם עקיצה.

מניסיון שלי, תוכן איכותי צריך לשחרר בחינם. תמיד.

אני לא אומרת שצריך לעבוד בחינם, אבל אם אתם מנסים לבנות שם, אתם חייבים להוכיח שמה שאתם מציעים באמת שווה את זה.

כמה פעמים שילמתי הון תועפות על הרצאה, כנס או תואר נחשק רק כדי לגלות שהמלך הוא עירום. המומחה, אולי מומחה בתחום שלו, אבל מורה הוא לא. אולי הדרך שהוא עשה עבדה בשבילו לפני שנים, אבל היום זה לא יעבוד.

לשמחתי, החוק האירופאי היום מאפשר לבטל עסקאות ולקבל החזר על חתול בשק. חבל שהחוק הזה לא יכול להחזיר לי את הכסף על התואר.

שמות גדולים של אנשים מהתעשייה מושכים קהל שמשתוקק לתרבות. ועל הרצאה בודדה אנחנו מצופים לשלם 230 שקלים.

אבל זה מחיר הוגן, לא? זאת הנורמה בשוק. בחודש שעבר הלכתי להרצאה והיא עלתה הרבה יותר!

בואו רגע נפרק את מה שנאמר פה. אם אנחנו חלק מאירוע שצריך לארח אנשים - ברור שצריך לכסות עלות של שכירות, נוחות וכו’. ואם אנחנו בונים הרצאה בזום שמתרחשת ברגע האמת - אפשר בהחלט לקחת סכום שישתלם לאדם לתת מזמנו.

זה לא תוכן איכותי שעליו אני מדברת.

תוכן איכותי בעייני, היא קודם כל הפקה. מי שמעביר לי את המידע עבר את מבחן המצלמה. כיף לי להקשיב לו/לה. הם נראים ייצוגיים, מדברים בצורה ברורה ומעניינת. אני מרגישה שהשקיעו בי.

יש כתוביות, גם אם זאת שפת האם שלי, כי כך יש סיכוי גבוה יותר שאזכור על מה שדובר. התוכן זמין בזמן שמתאים לי, בזמן שאני יכולה להשקיע את מלוא תשומת לבי. התאורה, הצילום והאסתטיקה של הסט נעימים בעין.

שלא כמו, איכות ירודה של וידאו וסאונד. בחסות זום או סקייפ. קלוזאפ לא מחמיא על מי שמדבר. ותחושת הזלזול הכללית שתמיד הרגשתי בשיחות מסוג זה.

אתם לא מספיק מעניינים. הזמן שלי כל כך יקר. יש כל כך הרבה תוכן הרבה יותר טוב ממה שאתם עושים.

זאת היתה המסקנה שלי בתום הרצאות וירטואליות.

אז איך אפשר להפיק אם אני לא יודעת איך? אני לא יודעת לערוך וידאו, אני בקושי יודעת להתקין זום! אין לי מקום שקט להקליט. אין לי ציוד.

כל התירוצים האילה נשמעים באוזניי כמו צלילים אחרונים של זן שהולך לכיוון הכחדה. אם יש חיות טרף גדולות שרודפות אחריך, אולי להיכנס לתנוחת עובר ולהגיד שאין לי את הציוד הנדרש, לא יהיה הרעיון הטוב ביותר.

במקום לחשוב איך לא, בואו נחשוב איך כן. ברגע שאתם מציעים תוכן איכותי, אתם לא מוכרים בחינם את הפטנט שלכם. העולם לא מחולק לאילה שיש להם ואילה שאין להם. ואם למישהו יש אז בהכרח לי לא יהיה אז למה בכלל לנסות.

יש מקום לכולם. היתרון הגדול ביותר בלשחרר תוכן חינמי איכותי בארץ זה שאף אחד לא עושה את זה. הם מסתכלים על יוטיוב, רואים את הילדים המיליונרים שאיך שהו למדו כמה טריקים והצליחו לסגור לעצמם פנסיה לפני גיל 20, ואומרים - לא, תודה.

כשאתם מציעים תוכן איכותי, אתם מראים את היכולות שלכם. אין טעם לפחד שיגנבו או יחקו אתכם כי זה הרבה יותר מורכב ממה שאתם חושבים, ואנשים הם עצלנים בטירוף.

ברוב המקרים יהיה הרבה יותר קל (וזול) להביא אתכם לייצר תוכן כי הוכחתם שאתם יכולים.

תייצרו, תשחררו ותהפכו למנהיגים בתחום שלכם. זה עדיף מאשר לשבת בבית, להחזיק ברעיון ולא לנסות להפוך אותו למציאות. אתה לא אלוף כי יש לך רעיון אדיר, אתם אלוף כי עשית משהו ומימשת אותו.

ויק, רוטרדם

--

--

רוטרדם בת-ים הפודקסט
Rotterdam-BatYam

ברוכים הבאים לעמוד הבלוג של רוטרדם בת-ים. פודקסט בעברית שמחבר בין הולנד וישראל. ויק ברוטרדם ורות׳קה בבת-ים. כל הפרקים זמינים באפליקציה של אפל וספוטיפיי