Trol.

Pauline Libeert
RuimteAap
Published in
2 min readMay 25, 2023

Ik was onder de indruk van de 19-jarige zelfstandige vrouw die een krul in mijn wimpers legde. Daar lag ik dan, helemaal aan haar overgeleverd, overtuigd door Marie, die de ‘lashlift’ als eerste van de zusjes Libeert had uitgeprobeerd. Toen ik nadien in de spiegel keek, herkende ik mezelf amper, maar ik geloofde dat ik er goed zou uitzien, eens de rode zwelling rond mijn wenkbrauwen was afgenomen.

Twee dagen later stond ik op met prachtige wenkbrauwen, vrouwelijke wimpers én volkomen gratis en onverwacht: een allergische reactie. Vanaf dan verwees ik naar mijn prachtig hoofdje als ‘trollenkop’.

Goed verhaal.

Je zou kunnen denken dat mijn trollenkopje me raakte, maar niets is minder waar. Ik vond het op die ochtend zelfs zo oké, dat ik ben gaan werken op kantoor. Me niet 100% van bewust hoe raar ik eruit zag. “Ik zie er gewoon heel moe uit,” maakte ik mezelf wijs. En ik vertelde het aan al mijn collega’s. Maar als ik nu, een week later, de foto’s bekijk van die ochtend, schaam ik me kapot.

Intussen is mijn hoofd weer normaal en ik zie er piekfijn in orde uit. Dus nee, mijn trollenkop raakte me niet. Wat me wel raakte, is het feit dat een crush me onlangs heeft verwijderd op BeReal. En het ergste daaraan is dat hij me voor was. Ik had hem ook graag verwijderd, maar ik vond dat wat dramatisch en kinderachtig.

Goed gelachen.

Daarom leerde ik hem een zeer passief lesje, door hem zelf op Instagram te ontvolgen. Ha! Dat zou hem leren!

Hij heeft me afgelopen weekend, vier weken na de laatste keer dat ik hem zag en sprak, ook ontvolgd*. Ha.

Groen gelachen.

Ik maak mezelf graag wijs dat ik té hilarisch voor hem was. Dat mijn story’s op Instagram té boeiend voor hem waren. Dat mijn selfies op BeReal té prachtig waren. Dat het te veel is geworden. Niet dat ik te veel was.

Mijn trollenkopje was immers intussen verdwenen. Daaraan kan het niet gelegen hebben. En jezus, je zou me nu eens moeten zien…

Wat een babe.

*ik wil graag benadrukken dat het een volkomen normale observatie is als millennial om de ontvolging te spotten

--

--