De Ondernemer: SDBproducties

Voor het organiseren van feesten als de HAN Intro

Hans Wanningen
sambyhan
3 min readAug 26, 2019

--

Simone de Blauw (foto: Ralph Schmitz)

In april is ze er al mee begonnen: zorgen dat de HAN Introfeesten een succes worden. Simone: “Niks mooier dan blije gezichten na afloop!”

Bij Simone de Blauw zit het organiseren al van jongs af aan in het bloed. Dat etaleerde ze in elke (sport)club waar ze bij zat. “Toen ik begon met de toenmalige HAN-opleiding Sport, Gezondheid en Management kreeg dat een natuurlijk vervolg; voor een van mijn eerste vakken organiseerde ik meteen een sportwedstrijd — en dat smaakte naar meer!”
Tijdens haar studie was ze als vrijwilliger actief op allerlei festivals. In de banen daarna offerde ze standaard haar vakantiedagen op om voor evenementen aan de slag te gaan. Een teken aan de wand. In 2017 koos ze voor een volledig zzp-bestaan en zag haar bedrijf SDBproducties het levenslicht.

Blije gezichten
Daar heeft ze geen dag spijt van gehad: “Ik word gelukkig van het organiseren van evenementen omdat je direct resultaat van je inspanningen ziet. Je werkt met een team écht ergens naartoe. Als aan het eind van de dag het publiek met een glimlach op het gezicht het terrein verlaat, dan weet ik waarvoor ik het heb gedaan.”

Lowlands, Pink en Zomerfeesten
Vlak voor de HAN Intro mocht ze nog vol aan de bak bij Biddinghuizen. Daar, op Lowlands dus, zorgde ze met een team ervoor dat er voor iedere auto een parkeerplekje beschikbaar was en dat alles op rolletjes liep rondom taxi’s, pendelbussen, kiss & ride en backstageparking.
Deze zomer heeft ze ook bijgedragen aan het concert van Pink op het Haagse Malieveld. Daarnaast is Simone een vaste waarde voor veel Nijmeegse festivals. Onder haar toeziend oog wordt alles mooi, veilig en bijtijds opgebouwd, van podia tot hekken en zittribunes.

“Mijn missie: een toffe studiestart voor alle nieuwe HAN-studenten”

HAN Introfeesten
En nu dus de volgende grote kluif: de HAN Introfeesten op donderdag 29 augustus in Arnhem en Nijmegen. “Ik zorg ervoor dat de locaties en de programmering op orde zijn, en het bier… Mijn missie is alle nieuwe HAN-studenten een gezellige avond bezorgen en zo een toffe start van het studiejaar.”

(Foto: Stef van Oosterhout)

De kunst van het organiseren
Organiseren, hoe doe je dat? Simone: “Het helpt als je een workaholic en control freak bent, haha. Verder is het de kunst om trefzeker te anticiperen op gedrag en wensen van je bezoekers. En je moet een echte doener en probleemoplosser zijn. Zelf zeg ik: hoe groter de uitdaging, hoe beter! Tot slot probeer ik mijn teams altijd zo in te zetten dat iedereen doet waar hij of zij goed in is. Dat levert werkplezier op én een betere uitvoering.”

(Foto: Ralph Schmitz)

Afleren
Simone wil doorgroeien in haar vak. “Dat betekent ook dat ik afleer om te veel hooi op de vork te nemen of van mezelf een perfect eindresultaat te verwachten. Soms mag het bij mij wel eens een tandje minder. Goede zelfzorg is altijd zinnig. Maar het is ook de beste garantie dat ik over een paar jaar nog steeds volop van dit werk kan genieten.”

--

--