Hier werden studenten het afgelopen jaar gelukkig van

SAM Studentenpanel

SAM
sambyhan
4 min readDec 24, 2021

--

(foto: ActionVance op Unsplash.com)

Natuurlijk, 2021 was voor veel Nederlanders een rotjaar. En dan nu Omikron. Au. Maar denk niet dat SAM, vlak voor de kerst, het koppie laat hangen. Tijd voor een leesbooster om het humeur flink op te peppen: van wat of wie werden onze HAN-studenten dit jaar oprecht gelukkig?

Tekst: Hans Wanningen

Dewi Reijnen, vierdejaars HBO Verpleegkunde:

“Wat mij echt geluk heeft gebracht, zijn de mensen om mij heen. Corona betekent voor velen een erg eenzame tijd. Ik had dit jaar de mazzel dat er altijd iemand was om mee te kletsen, studeren of sporten. Door corona ben ik contact veel meer gaan waarderen. Ik zie nu beter hoe belangrijk dit voor mij is. Hoe emotioneel is het alleen al dat je iemand na lange tijd weer een knuffel kon geven. Dat je het eindelijk weer mocht, aandurfde en deed. Niet alleen psychisch, maar ook fysiek er voor de mensen om je heen kunnen zijn, je weer herenigd voelen. Dát heeft mij dit jaar verschillende keren gelukkig gemaakt.”

Lisa Hewett, derdejaars Lerarenopleiding Engels:

“Ik ben in september voor het eerst in meer dan anderhalf jaar naar een concert geweest, samen met een van mijn beste vriendinnen. Het was een van de unplugged concerten van Kensington. Die avond was ontzettend mooi. Heel intieme zaal. Prachtige set met blazers en strijkers erbij. De hele sfeer was gewoon zo geweldig, dat je daar alleen maar gelukkig kon zijn.”

“Voor mij is geluk: mediteren én een bezig bijtje blijven”

Louisa Tumiwa, eerstejaars Master Social Work:

“Wat mij gelukkig heeft gemaakt in 2021 is dat ik opnieuw begonnen ben met mediteren. Ik merk dat ik door meditatie weer bij de kern van mezelf kom. Door mijn drukke leven sta ik niet vaak stil. Ik was altijd aan het werken, de hele dag door. Inmiddels kan ik ook genieten van een avondje op de bank met een dekentje, een kopje thee en een meditatieoefening. Daarnaast geniet ik van alle kansen die ik krijg en met volle handen aanpak; want het bezige bijtje in mij, dat wil lekker bezig blijven. Daar word ik óók gelukkig van.”

Youri Langen, tweedejaars Communication & Multimedia Design:

“Ik kan zeggen dat ik het afgelopen jaar gelukkig was toen ik weer de mogelijkheid had om mensen in het echt te zien. De energie die ik krijg van de persoonlijke interactie, die ik via de digitale lessen al maanden niet meer ervaren had, was iets waarvan ik niet wist dat ik het zou missen. Anderen in je omgeving hebben, om je door deze tijden heen te helpen, is voor mij erg belangrijk. En die mogelijkheid werd mij gegeven toen ik, al was het maar voor even, weer terug kon naar de HAN.”

Luuk Otter, vierdejaars Automotive:

“Nadat ik zeven jaar geleden met voetballen ben gestopt, heb ik geen vaste sport meer beoefend. Zoals zovelen heb ik een jaar lang de lokale sportschool gesponsord en zonder veel succes geprobeerd het hardlopen op te pakken. Door de pandemie groeide mijn behoefte aan een vaste sport waar ik veel plezier in heb. Die sport heb ik dit jaar gevonden: squash. Squash is een erg intensieve, competitieve sport. Het is het leukst om met zijn tweeën te spelen. Maar ook oefenend in mijn eentje heb ik er plezier van. Mij zul je dus het komend jaar nog veel op het squashveld vinden!”

Studeer jij bij de HAN en ben je niet bang om je mening te geven? Doe dan óók mee aan het SAM Studentenpanel! Lees er hier meer over en meld je aan via sam@han.nl.

--

--

SAM
sambyhan

Journalistiek medium van de Hogeschool Arnhem & Nijmegen